Serijska proizvodnja bestselera, ŠKODA Octavije, započela je prije 20 godina

2016-09-05
  • Prva ŠKODA OCTAVIA sišla je s proizvodne trake u novoizgrađenoj tvornici u  Mladá Boleslavi prije dva desetljeća
  • Modularni dizajn vozila, napredna tehnologija, visoka razina efikasnosti i ergonomije u proizvodnji Octavije
  • Broj proizvedenih vozila porastao za više od jedne trećine u samo jednoj godini
  • ŠKODA OCTAVIA jedan od najuspješnijih serijskih modela u svijetu automobila
  • S više od pet milijuna prodanih vozila neosporno najbolje prodavani model u 121 godini postojanja tradicionalne marke

Mladá Boleslav, 5. rujna 2016. - Prije 20 godina, 3. rujna 1996., bivši predsjednik Češke Republike Vaclav Havel dao je znak za početak proizvodnje  ŠKODA Octavije u novootvorenom dijelu matične tvornice kompanije. To je označilo i početak jedinstvene priče o uspjehu: U zadnja dva desetljeća ŠKODA OCTAVIA je postala svjetski bestseler i još uvijek je najbolje prodavani model marke iz  Mladá Boleslave. Popularni je kompakt utro put uspjehu Škode.

U veljači 1995. godine u Mladá Boleslavi položen je kamen temeljac za novu proizvodnu liniju, na kojoj će 18 mjeseci kasnije započeti proizvodnja modela ŠKODA OCTAVIA. Za novo serijsko vozilo ŠKODA je izgradila modernu proizvodnu liniju u hali veličine 32.000 m2. Dodatno je na sveukupno 2.500 m2 izgrađen uredski prostor, te su na 3.000 m2 uređeni socijalni sadržaji. U ožujku 1996. je kompletirana nova lakirnica, gdje će se svakog dana lakirati do 1.800 karoserija modela ŠKODA FELICIA i ŠKODA OCTAVIA.

3. rujna 1996. bivši predsjednik Češke Republike Václav Havel otvorio je novu tvornicu i službeno dao znak za početak serijske proizvodnje modela ŠKODA OCTAVIA. "Tvornica je divna, moderna, stvarno lijepa. Bilo bi odlično kad bi sve tvornice izgledale kao ova." - bile su Havelove riječi hvale na ceremoniji otvaranja.

Razvoj potpuno novog modela OCTAVIA započeo je 1992. godine, otprilike godinu dana nakon što se tradicionalna češka marka priključila Volkswagen grupaciji.  ŠKODA OCTAVIA je bazirana na platformi grupacije, koja je za to vrijeme bila potpuno nova. Robusna karoserija, razvijena korištenjem tada najmodernije CAD tehnologije (Computer Aided Design) osiguravala je uzornu aktivnu i pasivnu sigurnost u kombinaciji s prednjim zračnim jastucima za vozača i putnike. Dodatno je ŠKODA za Octaviju po prvi put ponudila i nove bočne zračne jastuke.

U liftback izvedbi je novi kompakt donio posebno praktično rješenje: Zahvaljujući velikim vratima prtljažnika hatchback modela kupcima je omogućen lak pristup prtljažniku volumena 528 l, koji se preklapanjem sjedala mogao povećati na do 1.328 l.

U 1996. - prvoj godini prodaje - kupci vozila ŠKODA OCTAVIA su mogli birati između dva benzinska motora s četiri cilindra ili turbodizelskog pogonskog sustava. U svibnju 1998. godine gama je proširena modelom ŠKODA OCTAVIA COMBI; od 1999. se karavanska verzija mogla dobiti i s pogonom na sve kotače. Zadnje vozilo prve generacije sišlo je s proizvodne trake u studenom 2010. godine. U razdoblju od rujna 1996. do studenog 2010. u cijelom svijetu je isporučeno 970.000 vozila u limuzinskoj i više od 470.000 vozila u karavanskoj verziji.

Druga generacija ŠKODA Octavije je bez prekida nastavila uspješnu priču svoje prethodnice: Od 2004. do 2013. godine 1,6 milijuna kupaca odlučilo  se za limuzinsku verziju, a 900.000 za karavansku verziju. Treća generacija ŠKODA Octavije se proizvodi od studenog 2012. Danas se taj bestseler smatra srcem marke i iznimno je popularan i kao obiteljski i kao poslovni automobil. Od početka proizvodnje prve generacije, 3. rujna 1996., proizvodne hale je napustilo više od pet milijuna vozila  ŠKODA OCTAVIA. Osim u matičnoj tvornici kompakt se proizvodi i u ŠKODA tvornicama u Kini, Indiji, Rusiji i Kazahstanu.