ŠKODA KODIAQ postigao najbolju ocjenu od 5 zvjezdica na Euro NCAP ispitivanju

2017-05-31
  • Zaštita za odrasle osobe ocijenjena s 92 posto
  • Puni broj bodova za zaštitu od bočnih udara
  • Rezultati dodatno naglašavaju visoki stupanj sigurnosti velikoga SUV-a marke ŠKODA
  • Suvremena tehnologija ublažava posljedice sudara te pomaže u njihovu sprječavanju

Mladá Boleslav, 31. svibnja 2017. godine - ŠKODA KODIAQ postiže najvišu ocjenu u pogledu sigurnosti. Europski program za ocjenu sigurnosti novih automobila (eng. European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) dodjeljuje velikomu SUV-u češkog proizvođača automobila najbolju ocjenu od pet zvjezdica. Ovo društvo time odaje priznanje modelu ŠKODA KODIAQ za najviši stupanj zaštite za sve putnike. Kod Euro NCAP ispitivanja ocjenjuju se zaštita odraslih osoba i djece, sustav zaštite pješaka i sigurnosni sustavi potpore. KODIAQ je, nakon modela OCTAVIA, FABIA, RAPID, CITIGO, YETI i SUPERB, sedmi model češke marke s tradicijom koji je ocijenjen vrhunskom ocjenom u pogledu sigurnosti. Ovih 5 zvjezdica odražava visoki standard sigurnosnih sustava koje je razvila marka ŠKODA.

"Euro NCAP jedno je od najzahtjevnijih sigurnosnih ispitivanja. Iz toga smo razloga ponosni na to što smo uspjeli dobiti najvišu ocjenu", rekao je Christian Strube, voditelj odjela za tehnički razvoj marke ŠKODA. "Popis inovativnih tehnologija i pametnih rješenja koja se nalaze u modelu ŠKODA KODIAQ uistinu je dugačak. Usprkos činjenici što se već samim oblikom karoserije ostvaruje velik doprinos u pogledu sigurnosti, dodatno smo povećali i pasivnu sigurnost. K tomu smo prije svega proširili napredne sustave potpore kako bismo u što većoj mjeri zajamčili potpuno sprječavanje sudara", nastavlja Strube.

Euro NCAP dodijelio je izvrsnu ocjenu od 92 posto za sustav zaštite odraslih putnika. Tijekom ispitivanja zaštite od bočnog udara ŠKODA KODIAQ čak je postigao puni broj bodova uz dobar stupanj zaštite svih ugroženih dijelova tijela. K tomu je istaknuta i dobra zaštita vratne kralježnice tijekom sudara naletom straga. Euro NCAP posebno je komentirao dobar način funkcioniranja serijskog sustava kočenja u nuždi. Sustav dobro funkcionira pri niskim brzinama uobičajenima za gradsku vožnju, a također je pomogao u izbjegavanju gotovo svih sudara pri brzinama vožnje autocestom. ŠKODA KODIAQ uz svoje putnike štiti i pješake. Euro NCAP dodijelio je najveći broj bodova zaštiti koju branik pruža za noge pješaka. Dobri rezultati ostvareni su i u pogledu zaštite kukova te dobre odnosno prikladne zaštite najvećeg dijela područja glave.

Sigurnosna oprema u modelu ŠKODA KODIAQ ispunit će svačije želje. Iznimna čvrstoća vozila i ukupno devet zračnih jastuka zaštitit će putnike u ozbiljnim slučajevima: vozačev i suvozačev zračni jastuk, zračni jastuci za glavu, vozačev zračni jastuk za koljena te bočni zračni jastuci sprijeda i straga. Uz sigurnosne pojaseve s pričvršćivanjem u tri točke i zatezačima pojasa te uz ISOFIX pripremu za dječje sjedalice na stražnjim sjedalima dio serijske opreme čine i automatska aktivacija uređaja za svjetlosno upozorenje tijekom kočenja u slučaju opasnosti, automatsko otključavanje vrata i aktivacija uređaja za svjetlosno upozorenje te prekid dovoda goriva tijekom sudara. Ako predstoji sudar, proaktivna zaštita putnika k tomu će zatvoriti prozore i pomični krov te zategnuti sigurnosne pojaseve na prednjim sjedalima. Multikolizijska kočnica sprječava nekontrolirano daljnje kotrljanje vozila tijekom sudara.

ŠKODA KODIAQ k tomu je opremljen brojnim kamerama te sustavima koji se temelje na radarima i senzorima. Sustav Front Assist uključujući City funkciju kočenja u nuždi s prediktivnim sustavom zaštite pješaka pomaže u sprječavanju sudara s pješacima. Četiri kamere sustava za nadzor okoline (Area View) prikazuju što se nalazi u neposrednom okruženju SUV-a. Proširena funkcija kočenja (Manoeuvre Assist) i potpora izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert) pomažu kod ograničene vidljivosti te upozoravaju na skrivene opasnosti.

ŠKODA nudi i druge važne sigurnosne sustave potpore s automatskom regulacijom razmaka (Adaptive Cruise Control), sustavom Lane Assist, sustavom za prepoznavanje mrtvog kuta (Blind Spot Detect), potporom kod prometnog zastoja i sustavom prepoznavanja prometnih znakova. To se između ostaloga odnosi i na sustav prepoznavanja umora (Driver Alert). Ovaj sustav nadzire ponašanje vozača i izdaje upozorenje ako prepozna naznake umora.

Euro NCAP društvo je europskih ministarstava prometa, automobilskih klubova i saveza osiguravajućih društava sa sjedištem u Belgiji. Ova organizacija provodi crash testove na aktualnim modelima vozila i zatim na temelju raspoloživih sigurnosnih sustava ocjenjuje sigurnost vozila. Društvo Euro NCAP osnovano je 1997. godine. I dok su se tijekom prvih godina ocjenjivali isključivo rezultati crash testova, sada u ukupnu ocjenu ulazi i rezultat ostvaren u pogledu aktivnih sigurnosnih sustava.