ŠKODA KAROQ: Vozni postroj i mjenjač - pet modusa vožnje i inteligentni pogon na sve kotače

2017-09-12

›   Kompleksno konstruirani vozni postroj

›   Svojstva svestranog vozila i kvaliteta za offroad vožnju

›   Adaptivna regulacija voznog postroja (DCC): adaptivni vozni postroj za još veću razinu sigurnosti i udobnosti

›   Modusi Offroad i Snow za još bolju trakciju varijante s pogonom na sve kotače

›   Elektromehanička parkirna kočnica sprječava kotrljanje modela ŠKODA KAROQ

Vozni postroj postavlja nova mjerila u svojem segmentu te pokazuje svoju kvalitetu i izvan asfaltiranih cesta. Od varijante opreme Ambition po želji na raspolaganju stoji odabir profila vožnje s modusima Normal, Sport, Eco, Individual i Snow (4×4). Modus Offroad u kombinaciji s pogonom na sve kotače dodatno poboljšava vozna svojstva izvan asfaltiranih cesta.

Vozni postroj modela ŠKODA KAROQ kompleksno je konstruiran i komforno usklađen. Zahvaljujući njemu kompaktni SUV posjeduje izražena svojstva svestranog vozila i istinske kvalitete za offroad vožnju. Važan čimbenik za dobro uravnoteženu raspodjelu osovinskog opterećenja jest sasvim sprijeda smještena prednja osovina. Riječ je o MacPhersonovoj konstrukciji s donjim trokutastim sponama i dodatnim čeličnim okvirom. Prednja širina traga iznosi 1576 milimetara.

Stražnja osovina s četiri spone kod izvedbe s pogonom na sve kotače uvelike je izrađena od iznimno čvrstog čelika, a njezina širina traga iznosi 1541 milimetar. Uzdužne spone u obliku mača prihvaćaju pogonske sile i sile kočenja. Tri poprečne spone po kotaču drže vozilo u optimalnom položaju o odnosu na kolnik i jamče precizno vođenje po pravcu.

Zahvaljujući adaptivnoj regulaciji voznog postroja (DCC) vozač kompaktnog modela ŠKODA KAROQ raspolaže trima modusima voznog postroja: Comfort, Normal i Sport. Električno aktivirani ventili utječu na način rada amortizera. Računalo upravlja načinom rada ovisno o karakteristikama ceste, preferiranom načinu vožnje i odabranom modusu. Sustav DCC doprinosi aktivnoj sigurnosti tako da automatski ukrućuje amortizere tijekom dinamične vožnje zavojima i time osigurava veću stabilnost, bolje prianjanje guma i kraće putove kočenja. Regulacija voznog postroja DCC dostupna je za 1,5 TSI i obje 2,0 TDI verzije u kombinaciji s odabirom profila vožnje od varijante opreme Ambition. 

 

S odabirom profila vožnje vozač može mijenjati karakteristike upravljanja i promjene stupnjeva prijenosa DSG mjenjača te namještanje ostalih modusa u verzijama Normal, Eco, Sport, Individual i Snow. Individualna namještanja pohranjuju se na opcijski dostupnim ključevima za najviše tri korisnika vozila.

Pogon na sve kotače ovoga kompaktnog SUV-a i na skliskim će podlogama ili tijekom vuče izrazito teške prikolice jamčiti optimalno ponašanje vozila u vožnji. Također se primjenjuje elektronički upravljana lamelna spojka. Razni senzori (kao što su senzor broja okretaja kotača, senzor kuta upravljača, senzor za uzdužno i poprečno ubrzanje, položaj papučice gasa, broj okretaja motora, okretni moment i još puno toga) kontinuirano analiziraju situaciju u vožnji te prosljeđuju izmjerene vrijednosti elektronici pogona na sve kotače, koja izračunava i primjenjuje optimalnu raspodjelu snage.

Modus Offroad opcijski je dostupan za varijante s pogonom na sve kotače. On osigurava još bolja vozna svojstva izvan asfaltiranih cesta. Za poboljšanje trakcije u modusu Offroad regulacija pogonskog proklizavanja ASR dozvoljava veće proklizavanje, a elektronička blokada diferencijala EDS reagira oštrije i brže. Po potrebi se također aktiviraju potpora za kretanje uzbrdo i potpora za vožnju nizbrdo, koja održava brzinu vozila tijekom vožnje nizbrdo. Također opcijski dostupni DCC amortizeri mijenjaju svoj način rada, dok se gas prima nešto sporije. Antiblokadni sustav ABS regulira s manjim intenzitetom kako se ispred kotača tijekom kočenja ne bi mogao stvoriti zemljani klin.

U modusu Snow elektroničke su potpore namještene tako da mogu svladati sklisku površinu kolnika. Antiblokadni sustav ABS u ovome slučaju radi slično kao u modusu Offroad (koristi se snijegom koji se nakupio ispred kotača koji proklizuju).

Ako vam je ŠKODA KAROQ potreban za robusnije vrste primjene, od iznimne će vam pomoći biti paket za loše ceste. On štiti vozilo od mehaničkih oštećenja (npr. tijekom kontakta s neravninama na cesti ili šljunčanim stazama) te sprječava prodiranje prljavštine (prašine, pijeska, blata) u područje motora ili među kabele. Dio paketa za loše ceste su: zaštitna ploča ispod motora, zaštita za kabele, zaštita kočionih vodova i dodatni plastični poklopci.

Serijski je u vozilu sadržana elektromehanička parkirna kočnica. Ona i njezina dva elektromotora integrirani su u kočioni sustav na stražnjoj osovini te dodatno mogu poslužiti kao kočnica u nuždi. Ona u kombinaciji s DSG mjenjačem obuhvaća i Auto Hold funkciju. Auto Hold funkcija zadržava vozilo u stanju mirovanja tijekom prometnih zastoja ili u prometu s čestim kretanjima i zaustavljanjima, a da vozač pri tome ne mora aktivirati papučicu kočnice. Ova se funkcija aktivira ili deaktivira pritiskom na tipku u središnjoj konzoli.

Dodatnu potporu u pogledu trakcije osigurava elektronička blokada diferencijala (EDS). EDS omogućuje ravnomjerno i komforno kretanje površinama kolnika s različitim stupnjevima prianjanja guma. Ako jedan od kotača proklizne, elektronička blokada diferencijala ciljano će ga usporiti i zajamčiti prijenos snage na kotač s boljim prianjanjem.