ŠKODA KAROQ: Sustavi potpore za vozača - integrirana revolucionarna tehnologija iz viših segmenata

2017-09-12
  • Automatska regulacija razmaka koja se temelji na radaru
  • Front Assist uključujući City funkciju kočenja u nuždi s prediktivnim sustavom zaštite pješaka
  • Sustav za prepoznavanje mrtvog kuta (Blind Spot Detect) i potpora izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert)
  • Lane Assist zadržava vozilo na voznom traku
  • Potpora kod prometnog zastoja (Traffic Jam Assist) olakšava vožnju u prometnim zastojima
  • Sustav prepoznavanja umora (Driver Alert) izdaje upozorenje ako prepozna naznake umora kod vozača
  • Sustav prepoznavanja prometnih znakova koji se temelji na kameri

Ovaj kompaktni SUV nudi brojne sustave potpore za vozača koji su inače rezervirani samo za više segmente vozila. Za model ŠKODA KAROQ dostupna je opsežna ponuda sustava potpore za vozača. Sigurnosni sustavi služe za zaštitu pješaka i održavaju razmak kompaktnog SUV-a od vozila ispred njega. Oni vozaču k tomu olakšavaju promjenu i zadržavanje vozila na voznom traku, pružaju mu potporu tijekom parkiranja i skreću njegovu pozornost na važne prometne znakove.

Odabir ponuđenih sustava potpore:

Automatska regulacija razmaka (ACC) koja se temelji na radaru održava željeni razmak od vozila ispred vlastitog, pri čemu ovaj sustav potpore može smanjiti brzinu vozila ili samostalno kočiti u slučaju prepoznavanja potencijalnog sudara. Vozač uz brzinu može u stupnjevima konfigurirati i udaljenost te dinamiku regulacije.

Opcijski sustav za prepoznavanje mrtvog kuta (Blind Spot Detect) i potpora izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert) čine vožnju sigurnijom i opuštenijom. Dva radarska senzora u stražnjem dijelu vozila nadziru cestu iza kompaktnog SUV-a pri brzini većoj od 10 km/h. Ako se u mrtvom kutu kreće vozilo ili brzo približava vlastitom vozilu, na površini zrcala dotičnoga vanjskog zrcala zasvijetlit će upozoravajuća LED žaruljica. Ako vozač unatoč upozorenju aktivira žmigavac, LED žaruljica svijetlit će brzom frekvencijom u crvenoj boji. Ako se tijekom izlaska iz okomitih parkirnih mjesta vožnjom unatrag s bočne strane naglo približava drugo vozilo, izdat će se upozoravajući zvuk popraćen vizualnim alarmom na putnom računalu. Ako je potrebno, ŠKODA KAROQ samostalno će zakočiti.

Serijski sustav Front Assist uključujući City funkciju kočenja u nuždi s prediktivnim sustavom zaštite putnika koristi se radarskim senzorom. Načelo korištenja radara nudi veliko registrirano područje te pouzdano funkcionira i u uvjetima loše vidljivosti. Ako prepozna predstojeći sudar, sustav će upozoriti vozača prema konceptu koji se sastoji od nekoliko stupnjeva. Po potrebi će pokrenuti automatsko kočenje sve do jakog kočenja. City funkcija kočenja u nuždi aktivna je pri brzini do 34 km/h. Serijski prediktivni sustav zaštite pješaka dopunjuje sustav Front Assist: u području brzine vožnje od 10 do 60 km/h pokrenut će kočenje u nuždi ako postoji opasnost da će se ispred vozila pojaviti pješak. Pri brzini većoj od 40 km/h uslijedit će i dodatno upozorenje na sudar.

Potpora za kretanje uzbrdo omogućuje kretanje na uzbrdici bez opasnosti od kotrljanja vozila unatrag. Ručna se kočnica ne mora aktivirati.

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist) pruža vozaču podršku pri brzini većoj od 65 km/h. K tomu se koristi kamerom integriranom u konstrukciju unutrašnjeg zrcala. Ako se kompaktni SUV približava oznaci, a da vozač nije aktivirao žmigavac, sustav će vozaču - preko blage regulacije upravljanja - pomoći zadržati vozilo na voznom traku.

Potpora kod prometnog zastoja (Traffic Jam Assist) olakšava vožnju u prometnim zastojima. Potpora kod prometnog zastoja osigurava veću razinu sigurnosti i komfora tijekom prometnog zastoja i u prometu s čestim zaustavljanjima i kretanjima. Potpora kod prometnog zastoja radi u kombinaciji sustava automatske regulacije razmaka (ACC) i sustava Lane Assist. Sustavi ACC i Lane Assist "stapaju se" u potporu kod prometnog zastoja. U tome je slučaju potpora zadržavanja vozila na voznom traku opremljena adaptivnim vođenjem po voznom traku koje podržava zadržavanje vozila na voznom traku i pri brzinama manjima od 60 km/h. Ako je k tomu aktivan sustav ACC, upravljanje, kočenje i dodavanje gasa tijekom prometnog zastoja provodit će se automatski. Uvjet: vozač drži ruke na kolu upravljača.

Sustav prepoznavanja prometnih znakova koji se temelji na kameri prepoznaje najčešće prometne znakove te ih prikazuje u obliku piktograma u digitalnoj instrumentnoj ploči i/ili na zaslonu navigacijskog sustava. To se odnosi i na trenutačno ograničenje brzine te zabranu pretjecanja.

Sustav prepoznavanja umora (Driver Alert) na temelju karakteristika upravljanja prepoznaje odstupanja od normalnog načina vožnje, a na taj način i pad koncentracije vozača. Sustav analizira karakteristike upravljanja 15 minuta nakon uključivanja motora i pohranjuje rezultat kao temelj za signal. U ovoj fazi analize potrebno je održavati brzinu od najmanje 65 km/h. Znatno odstupanje od uobičajenih karakteristika upravljanja upućuje na naznake umora vozača. Vizualna napomena u kombiniranom instrumentu preporučit će prekid vožnje.