Rekordna 2015. godina: ŠKODA isporučila 1,06 milijuna vozila

2016-01-12

›  Uspjeh: ŠKODA je broj isporučenih vozila povećala na 1.055.500 automobila (2014.: 1.037.200; plus 1,8 posto)
›  Najbolji prosinac svih vremena: 86.600 isporučenih vozila (plus 5,7 posto)
›   Snažan rast Škode u zapadnoj i srednjoj Europi
›  Nova perjanica je pun pogodak: ŠKODA Superb premašio očekivanja
›  Ofenziva SUV-proizvoda na startnim pozicijama

Mladá Boleslav, 12. siječnja 2016. - Kompanija ŠKODA AUTO je u svojoj 120-oj godini postojanja marke postigavši novi prodajni rekord prodala po drugi put zaredom prodala više od jednog milijuna vozila. Marka je u cijelom svijetu u svojoj jubilarnoj godini povećala broj isporučenih vozila za 1,8 posto na 1.055.500 (2014.: 1.037.200). U prosincu je prodaja Škode u cijelom svijetu ubrzana za  5,7 posto na 86.600 vozila (prosinac 2014.: 81.900). To je bio dosad najbolji prosinac u povijesti kompanije. Sada ŠKODA priprema novu ofenzivu proizvoda. Već 2016. godine će marka u tom smislu predstaviti jedan novi  SUV-model.

"ŠKODA je u 2015.godini u izazovnim tržišnim uvjetima dokazala svoju snagu", rekao je predsjednik Uprave ŠKODA Bernhard Maier. "Moderna ŠKODA paleta modela je uvjerila kupce širom svijeta. Pritom je atraktivnim dizajnom, najaktualnijom automobilskom tehnologijom i mnogim praktičnim prednostima ŠKODA vozila uspjela za marku pridobiti nove grupe kupaca", kaže Maier. "Nakon što je ŠKODA u prethodnim godinama dosljedno dopunjavala i obnavljala paletu modela, trenutno su u punom jeku pripreme za sljedeću fazu ofenzive modela.  ŠKODA će pritom između ostalog pojačano izgraditi svoju prisutnost u segmentu SUV", rekao je šef marke.

2015. godina je za češkog proizvođača bila još jednom u znaku ofenzive modela i prodaje. U siječnju je prvim trgovcima isporučena nova ŠKODA Fabia Combi. Samo mjesec dana kasnije novi ŠKODA Superb je slavio svoju svjetsku premijeru u Pragu. Od lipnja je nova Škodina perjanica postupno uvedena na tržišta.  "Novi Superb označava privremeni vrhunac naše ofenzive modela. Ovaj automobil dizajnom, tehnologijom i udobnošću marku vodi u jednu novu dimenziju. Raduje nas to što potražnja kupaca za Superbom znatno premašuje naša očekivanja", rekao je član uprave ŠKODA za prodaju Werner Eichhorn. "Veseli nas i to što je u suradnji s organizacijom trgovačke mreže kod više od  1.700 trgovaca implementiran novi korporativni dizajn."

U zapadnoj Europi je broj isporučenih vozila  ŠKODA Superb u usporedbi s prethodnom godinom porasstao za 7,6 posto, u Njemačkoj za 6,5 posto. U Češkoj Republici je  ŠKODA isporučila 42,8 posto više Superb modela.

U zapadnoj Europi ŠKODA je u 2015. godini porasla za 4,3 posto na 430.900 isporučenih vozila. U prosincu je marka kupcima u zapadnoj Europi isporučila 31.100 vozila. (prosinac 2014.: 28.800). Na svom u svijetu drugom najjačem tržištu, u Njemačkoj, proizvođač je u 2015. godini ojačao za 6,2 posto na 158.700 (2014.: 149.500) i time iznova izgradio poziciju kao najjača inozemna marka. Dvoznamenkast rast je marka postigla u Italiji (16.600 vozila; plus 16,8 posto), Portugalu (3.100 vozila; plus 30,7 posto), Španjolskoj (22.100 vozila; plus 24,1 posto), Švedskoj (15.100 vozila; plus 10,9 posto) i Irskoj (7.900 vozila; plus 25,1 posto).

 

U teškim tržišnim uvjetima istočne Europe, bez Rusije, ŠKODA je u 2015.godini kupcima isporučila sveukupno 32.700 vozila (2014.: 34.700). Tržišni udio marke je narastao na 7,5 posto nakon 6,6 posto 2014.godini. U prosincu je ŠKODA u istočnoj Eruopi (bez Rusije) isporučila 2.700 vozila (prosinac 2014.: 2.100). U Rusiji je broj isporučenih ŠKODA vozila u cijeloj godini iznosio 55.000 (2014.: 84.400), tržišni udio je povećan na 3,7 posto (2014.: 3,6 posto). ŠKODA je dvoznamenkasto rasla u Rumunjskoj (9.000 vozila; plus 23,0 posto), u Srbiji (5.900 vozila; plus 14,4 posto), u Bugarskoj (2.600 vozila; plus 27,9 posto).

ŠKODA se u 2015.godini snažno predstavila u srednjoj Europi: marka je zabilježila rast od 14,8 posto na 172.100 isporučenih vozila (2014.: 149.900). Tržišni udio Škode se pritom poboljšao na 20,9 posto (2014.: 20,0 posto). Prodaja Škode se na domaćem češkom tržištu povećala za čak 21,1 posto na 85.000 vozila (2013: 70.200). Dvoznamenkast rast prodaje je ŠKODA ostvarila također i u Slovačkoj (18.300 vozila; plus 11,3 posto), Sloveniji (5.700 vozila; plus 13,9 posto).

U Kini ŠKODA prodaju drži stabilnom. Na nivou cijele godine je broj isporučenih vozila na tom, u cijelom svijetu najjačem tržištu marke narastao za  0,1 posto na 281.700 vozila (2014.: 281.400). U prosincu je ŠKODA isporučila kupcima 28.900 vozila (prosinac 2014.: 30.800 isporučenih vozila). Pozitivan razvoj ŠKODA u 2015. bilježi u Izraelu (17.800 vozila; plus 17,4 posto) i u Turskoj (22.200 vozila; plus 58,4 posto). U Indiji je ŠKODA u 2015. godini kupcima isporučila 15.800 vozila (2014.: 15.500).

 

Broj kupcima isporučenih vozila marke ŠKODA u 2015. (u jedinicama, zaokruženo, prema modelima; +/- u postocima u odnosu na prethodnu godinu):

ŠKODA Octavia (432.300; +11,1 %)

ŠKODA Rapid (194.300; -12,2 %)

ŠKODA Fabia (192.400; +19,8 %)

ŠKODA Yeti (99.500; -3,2 %)

ŠKODA Superb (80.200; -12,0 %)

ŠKODA Roomster (16.600; -44,0 %)

ŠKODA Citigo (prodaja samo u Europi: 40.200; -5,5 %)

Broj kupcima isporučenih vozila marke ŠKODA u prosincu 2015. (u jedinicama, zaokruženo, po modelima; +/- u postocima u odnosu na isti mjesec prethodne godine):

ŠKODA Octavia (35.500; +1,2 %)

ŠKODA Rapid (15.100; -18,7 %)

ŠKODA Fabia (14.800; +53,3 %)

ŠKODA Yeti (8.500; +15,2 %)

ŠKODA Superb (9.400; +39,7 %)

ŠKODA Roomster (200; -91,4 %)

ŠKODA Citigo (prodaja u Europi: 3.100; +21,8 %)