Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi
Modeli

15.10.2019

Obljetnica: 25 godina modela ŠKODA FELICIA

  • ŠKODA FELICIA bila je prvi model marke ŠKODA koji je 1994. godine razvijen pod upravom Volkswagen koncerna
  • Marka ŠKODA AUTO proizvela je između 1994. i 2001. godine ukupno 1 401 500 primjeraka modela FELICIA

Mladá Boleslav, 15. listopada 2019. godine - Dana 17. listopada 1994. godine u Mladoj Boleslavi započela je proizvodnja modela ŠKODA FELICIA: nasljednik modela FAVORIT bio je prvi model češkog proizvođača automobila koji je prije 25 godina razvijen pod upravom Volkswagen koncerna. Model FELICIA bio je uspješan u segmentu motosporta, a i kupci su ga izvrsno prihvatili: do 2001. godine u tvornicama Mladá Boleslav, Kvasiny i Vrchlabí proizvelo se više od 1,4 milijuna vozila ove linije modela, među koje su se uz hatchback limuzinu također ubrajale verzije FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS i FUN.

S modelom ŠKODA FELICIA prije četvrt je stoljeća započelo novo poglavlje u povijesti marke ŠKODA AUTO. Poduzeće je još od 1991. godine bilo dio Volkswagen koncerna i neprestano je vizualno unaprjeđivalo preuzete serije vozila FAVORIT, FORMAN i PICK-UP. Međutim, prekretnica marke ŠKODA došla je tek s predstavljanjem modela FELICIA: u okviru tehnički zahtjevnog i opsežnog redizajna modela prethodnika upotrijebilo se 1187 novorazvijenih komponenti vozila. U varijantama modela hatchback, COMBI, PICK-UP, VANPLUS i FUN objedinile su se suvremena tehnologija i svjež dizajn te prostrana unutrašnjost i atraktivan omjer uloženog i dobivenog.

 

Tri prva modela FELICIA krštena su vltavskom vodom

Predserijska proizvodnja započela je 5. rujna 1994. godine u tvornici Vrchlabí s prvih 50 prototipova. Iskustva stečena zahvaljujući ovim modelima služila su u optimizaciji proizvodnje modela FELICIA u Mladoj Boleslavi, koja je započela u ponedjeljak, 17. listopada. Prvi serijski model taj se dan otkotrljao s proizvodne trake u 10:20 sati. Devet dana kasnije, dana 26. listopada 1994. godine, marka ŠKODA javnosti je predstavila tri verzije novog modela FELICIA u hatchback varijanti - one su bile lakirane u bojama češke nacionalne zastave. Tadašnji gradonačelnik Praga krstio ih je na Karlovu mostu vltavskom vodom.

Marka ŠKODA itekako je svjesno odabrala oznaku modela FELICIA: ona je s jedne strane upućivala na legendarni kabriolet iz kasnih 1950-ih i ranih 1960-ih godina, dok je s druge strane također podsjećala na latinsku riječ za sreću - "felicitas". Stoga je bilo logično da marka ŠKODA AUTO jedno od prvih vozila pokloni obitelji Ondráček, koja se gotovo istovremeno s krštenjem modela Felicia radovala rođenju četvorki.

 

Proizvodnja i montaža ispunjavale su stroge standarde kvalitete

Hatchback verzija s pet vrata dužinom je premašivala model FAVORIT za 40, a širinom za 15 milimetara. Prtljažnik se povećao za 21 litru. Pri tome se karoserija odlikovala znatno višim stupnjem otpornosti na savijanje, koji je u kombinaciji s novim nosačima kotača, poboljšanom geometrijom prednje osovine i dodatnim stabilizatorom za stražnje kotače osiguravao osjetno bolje rezultate smanjenja razine buke i poboljšanja amortizacije. Također je ostvarena viša sigurnosna razina koja se 1995. potvrdila u okviru crash testa koji je proveo TÜV. Proizvodnja i montaža novog modela također su ispunjavale stroge standarde kvalitete, što je dokazivala certifikacija u skladu s normom ISO 9002. Visoke zahtjeve u pogledu proizvodnje motora ispunjavala je tvornica u Mladoj Boleslavi kao prva tvornica marke ŠKODA AUTO.

Osnovni je pogonski sustav modela ŠKODA FELICIA bio 4-cilindrični benzinski motor s obujmom od 1289 cm3, a bio je na raspolaganju s varijantama snage od 40 kW (54 KS) i 50 kW (68 KS). Godine 1995. također su se uveli snažniji 1,6 MPI motor snage 55 kW (75 KS) te dizelski motor veličine 1,9 litara i snage 47 kW (64 KS).

 

Varijante gospodarskih vozila ispisuju priču o uspjehu

Godine 1995. marka ŠKODA upotpunila je obitelj modela još prostranijim modelom FELICIA COMBI, a od kolovoza iste godine tvornica Kvasiny također je proizvodila varijantu dostavnog vozila FELICIA VANPLUS te model FELICIA PICKUP. Na temelju izvedbe kamioneta dodatno je nastalo oko 4000 rekreacijskih vozila naziva FELICIA FUN - znak marke bila je, osim karoserije lakirane u žutoj boji, varijabilna unutrašnjost koja je sadržavala 2+2 sjedala. Gospodarska su vozila bila iznimno popularna: između 1996. i 2000. godine marka ŠKODA proizvela je gotovo 19 000 vozila koja su u Latinskoj Americi ostvarila uspjeh pod nazivom "Volkswagen Caddy".

S modelom FELICIA uvedene su brojne suvremene opcije opreme u program modela marke ŠKODA, primjerice sustav ABS, do četiri zračna jastuka, klima-uređaj, servoupravljač, grijana prednja sjedala namjestiva po visini, kvalitetne kožne presvlake i putno računalo. Kao podsjetnik na 100. obljetnicu osnivanja poduzeća češka je marka 1995. godine k tomu predstavila luksuznu ediciju FELICIA LAURIN & KLEMENT. Uslijedili su dodatni atraktivni posebni modeli poput modela FELICIA ATLANTA povodom Ljetnih olimpijskih igara 1996. godine. Oni su također bili izrazito omiljeni zahvaljujući svojem atraktivnom dizajnu te posebno dobrom omjeru opreme i cijene.

 

FELICIA na startnoj poziciji u verziji "Kit Car" na svjetskom trkaćem prvenstvu

Svoju je svestranost model ŠKODA FELICIA također dokazao u motosportu. Između 1995. i 1997. godine startnu je poziciju na svjetskom trkaćem prvenstvu zauzela odgovarajuća verzija modularnog automobila "Kit Car" te je već tijekom prve sezone osvojila treće mjesto u svojoj klasi. Godine 1996. Šveđani Stiq Blomqvist i Benny Melander osvojili su treće mjesto u ukupnom bodovanju na engleskoj utrci RAC Rallye i pobijedili u klasi automobila "Kit Car" s obujmom do 2,0 litre. Godine 1997. marka ŠKODA osvojila je drugo mjesto na svjetskom prvenstvu s modelom FELICIA za njegovu klasu. Zatim su novi modeli OCTAVIA Kit Car i, od sezone 1999. godine, OCTAVIA WRC World Rally CAR (WRC) nastavili ispisivati priču o uspjehu modela FELICIA Kit Car.

U veljači 1998. godine marka ŠKODA na tržište je uvela redizajn modela FELICIA. Unaprijeđeni je model sadržavao suvremeno oblikovana glavna svjetla i prilagođenu rešetku hladnjaka. Time je početni model preuzeo novi jezik dizajna kojim se već odlikovao veći model OCTAVIA. U lipnju 2001. godine završila je karijera modela ŠKODA FELICIA nakon 1 401 489 proizvedenih primjeraka. Njegov je nasljednik do danas uspješni model FABIA koji je na tržište uveden još 1999. godine.

 

Proizvodnja modela ŠKODA Felicia
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia Verzija Razdoblje Količina
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia ŠKODA FELICIA 1994. - 2001. 915 843 voz.
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia ŠKODA FELICIA COMBI 1995. - 2001. 351 905 voz.
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia ŠKODA PICKUP 1995. - 2001. 124 565 voz.
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia ŠKODA FELICIA FUN/VANPLUS 1996. - 2000. 9176 voz.
Proizvodnja modela ŠKODA Felicia ZBROJ 1 401 489 voz.

Napomena: između 1996. i 2000. godine marka ŠKODA dodatno je proizvela gotovo 19 000 primjeraka modela FELICIA PICKUP s trgovačkim nazivom "Volkswagen Caddy".