Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi
Modeli

29.10.2019

Nova ŠKODA OCTAVIA: ikona marke postiže velik napredak u tehnologiji i dizajnu

  • Vanjski dizajn: emocionalnost, izuzetno dobra aerodinamika i LED matrix glavna svjetla
  • Unutrašnji dizajn: head-up zaslon, ergonomska sjedala prilagođena vašim leđima, 3-zonski klima-uređaj Climatronic, novo kolo upravljača, dva 10" ekrana, tehnologija shift-by-wire i još mnogo toga
  • Motori: učinkoviti benzinski i dizelski motori, motori na zemni plin te plug-in hibridni i djelomično hibridni pogon
  • Svjetska premijera novog modela OCTAVIA 11. studenog 2019. godine u Pragu

Mladá Boleslav, 29. listopada 2019. - Srce marke ŠKODA, ikona i najprodavaniji model - prikladno uz 60. obljetnicu češki proizvođač automobila predstavlja novo izdanje svog bestselera. Četvrta generacija modela ŠKODA OCTAVIA narasla je u svim dimenzijama tako da je sada duža i šira od svog prethodnika, a ponovno je povećan i njezin prtljažnik. Zahvaljujući novom dizajnu marke ŠKODA model OCTAVIA djeluje još emocionalnije. Potpuno novi koncept unutrašnjosti spaja izvanrednu funkcionalnost i jedinstvenu prostranost s izrazito kvalitetnim materijalima i inteligentnim rješenjima detalja. Uz to brojna nova rješenja u području povezivosti i sustavi potpore potvrđuju inovacijsku snagu marke u kompaktnoj klasi. I ne manje važno: izvanredan omjer uloženog i dobivenog te uobičajeno visoka ŠKODA kvaliteta.

Predsjednik uprave društva ŠKODA AUTO Bernhard Maier: "OCTAVIA je od izuzetne važnosti za marku ŠKODA. Stoga smo ovaj automobil u potpunosti redizajnirali. Rezultat: najbolja OCTAVIA svih vremena - još prostranija, praktičnija i sigurnija nego ikad prije. Točno za 60. rođendan činimo velik iskorak s novom generacijom. Tijekom proteklih šest desetljeća OCTAVIA je pridonijela pozitivnom razvoju poduzeća i marke. Uvjeren sam da će nova generacija učiniti svoj dio kako bi se ovaj pozitivni razvoj nastavio."

U siječnju 2019. godine OCTAVIA je proslavila 60. godišnjicu početka svoje proizvodnje: početkom 1959. godine s proizvodne trake u tvornici Mladá Boleslav sišli su prvi primjerci ove legendarne modelske linije. Sredinom 1990-ih prvi modeli OCTAVIA nove generacije preuzeli su nasljedstvo omiljenog kompaktnog modela. Od uvođenja modela 1959. godine češka automobilska tvrtka proizvela je više od šest i pol milijuna jedinica. S oko 400 000 prodanih modela diljem svijeta treća generacija velikog modela kompaktne klase posljednjih je godina činila oko trećinu ukupne prodaje marke ŠKODE. Trenutačno je OCTAVIA najprodavanije vozilo u Češkoj, Austriji, Švicarskoj, Finskoj, Mađarskoj, Poljskoj, Srbiji i Bjelorusiji. OCTAVIA COMBI ima ključnu ulogu u ovom uspjehu: gotovo dvije trećine prodanih modela OCTAVIA čini ovaj oblik karoserije. OCTAVIA je najprodavaniji karavan u Europi i najpopularniji automobil iz uvoza u Njemačkoj. Stoga će ŠKODA AUTO najnoviju generaciju svog bestselera na tržište najprije uvesti kao karavan, a limuzina će uslijediti nekoliko tjedana kasnije.

 

Emocionalan vanjski dizajn i veće dimenzije

Vizualne značajke modela ŠKODA OCTAVIA predstavljaju nova prednja maska i nova glavna svjetla oštrih linija. Veća dužina i širina kompaktnog vozila naglašavaju samopouzdan karakter. S 4689 milimetara ŠKODA OCTAVIA COMBI četvrte generacije duža je za 22 milimetra od svog prethodnika, dok je njezina širina narasla za 15 milimetara na 1829 milimetara (limuzina je produžena za 19 milimetara na 4689 milimetara, dok je njezina širina povećana za 15 milimetara na 1829 milimetara). 

Međuosovinski razmak iznosi 2686 milimetara. Novodizajnirani ravni uzdužni krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu. Za snažan nastup pobrinut će se kotači od lakog metala veličine do 19".

 

Nova se OCTAVIA ubraja u vozila s najboljom aerodinamikom na svijetu

Novi dizajn izoštrava vizualnu karizmu modela ŠKODA OCTAVIA i omogućuje izvrsnu aerodinamiku. Limuzina raspolaže koeficijentom otpora zraka cw od 0,24, dok cw vrijednost kod modela OCTAVIA COMBI iznosi 0,26. Time se nova OCTAVIA ubraja u vozila s najboljom aerodinamikom na svijetu. Rezultat toga je smanjenje vrijednosti CO2 i potrošnje.

Prva OCTAVIA s LED matrix glavnim svjetlima

Niža prednja glavna svjetla i stražnja svjetla primjenjuju modernu LED tehnologiju. U svojoj vrhunskoj izvedbi OCTAVIA nudi pravu značajku - LED matrix sustav. On stvara svjetlosni stožac od više segmenata koji se individualno navode. Tako je u svakom trenutku moguća vožnja s dugim svjetlima bez zasljepljivanja ostalih sudionika u prometu. Preko kamere na vjetrobranskom staklu inteligentna tehnologija prepoznaje vozila ispred i vozila iz suprotnog smjera te reflektirajuće osobe i objekte. Vozača će osim toga pozdraviti animirana Coming/Leaving home funkcija. U ovu su animaciju također integrirana LED stražnja svjetla koja - prvi put u modelu ŠKODA OCTAVIA - raspolažu dinamičnim žmigavcima.

 

Novi koncept unutrašnjosti i izvanredna prostranost

Uobičajeno impresivan prostor sada je u novom modelu ŠKODA OCTAVIA još veći. Stražnji putnici uživaju u još većem prostoru za koljena koji sada iznosi 78 milimetara. Zapremina najvećeg prtljažnika u klasi porastao je kod modela COMBI na 640 litara, a kod limuzine na 600 litara. Dizajneri marke ŠKODA u potpunosti su redizajnirali unutrašnjost modela OCTAVIA. Novo kolo upravljača sada dolazi s dva kraka i ima kromiranu letvicu, a u višenamjenskoj je varijanti moguće izvršavati ukupno 14 različitih funkcija pomoću tipki i novih nazubljenih kotačića u kromiranom dizajnu.

Novi je dizajn prisutan i u središnjoj konzoli, oblogama vrata i instrumentnoj ploči koja nudi modularnu strukturu na različitim razinama i koja prati oblik rešetke marke ŠKODA ispod velikog i slobodno pozicioniranog središnjeg višenamjenskog zaslona s područjem kontrastne boje. Prvi su put dostupna ergonomska sjedala koja su posebno prilagođena vašim leđima i koja osim grijanja sjedala po želji nude i funkciju masaže te rashladno prozračivanje. Opcijska sportska sjedala presvučena su presvlakom od posebno prozračne tkanine ThermoFlux. U novom modelu OCTAVIA po želji je također dostupan 3‑zonski klima‑uređaj Climatronic. Kada je opremljena pristupom vozilu bez ključa KESSY, nova se OCTAVIA može otvoriti na svim četvorim vratima.

U trenutku uvođenja na tržište nova će OCTAVIA biti dostupna u linijama opreme Active, Ambition i Style. Tijekom naredne godine ponudu će upotpuniti i robusna OCTAVIA SCOUT i sportska OCTAVIA RS.

 

Novo: head-up zaslon i dva 10" ekrana

OCTAVIA je prvi model marke ŠKODA koji nudi head-up zaslon. On projicira važne informacije poput brzine ili navigacijskih napomena izravno na vjetrobransko staklo u neposredno vidno polje vozača koji može registrirati dotične informacije, a da pritom ne mora micati pogled s ceste. Infotainment sustavi novog modela ŠKODA OCTAVIA po želji nude usluge streaminga za radiouređaj i TV te potpuno bežično povezivanje smartphonea preko tehnologije Wireless SmartLink+. Medijski uređaji ili USB stickovi također se mogu izravno spojiti s infotainment sustavom preko dvaju prednjih od ukupno maksimalno pet USB-C ulaza, a po želji je dostupna i utičnica od 230 V u stražnjem dijelu vozila. Savršen zvuk omogućuju akustički optimizirana unutrašnjost i novi opcijski sound sustav Canton.

ŠKODA je za novi model OCTAVIA usavršila virtualni cockpit. Ekran najnovije generacije digitalnog zaslona instrumentne ploče koji se može individualno konfigurirati raspolaže dijagonalom od 10" i rukovanjem koje je još bolje prilagođeno korisniku. Vozač može birati između četiri različita osnovna prikaza - Basic, Classic, Navigacija i Sustavi potpora za vozača - te postaviti željene sadržaje pomoću upravljačkih tipki višenamjenskog kola upravljača. Novost je mogućnost prikazivanja navigacijskih karti na virtualnom cockpitu i središnjem zaslonu veličine do 10" u dvjema različitim rezolucijama zooma. Klima-uređajem se može rukovati preko integrirane donje trake na zaslonu infotainment sustava. Pomoću novog kliznog regulatora osjetljivog na dodir (dodirnog klizača) ispod zaslona infotainment sustava možete jednim prstom regulirati jačinu zvuka, a s dva prsta povećati odnosno smanjiti prikaz navigacijske karte.

 

DSG s tehnologijom shift-by-wire

Nova OCTAVIA prva je ŠKODA koja primjenjuje tehnologiju shift-by-wire za upravljanje DSG-om. Pritom se odabir stupnja za vožnju na mjenjač ne prenosi mehanički, već elektronički. Tako se umjesto dobro poznate ručice automatskog mjenjača DSG u središnjoj konzoli modela OCTAVIA nalazi novi upravljački modul s malim prekidačem za odabir stupnjeva za vožnju R (unatrag), N (neutralno) i D/S (vožnja/Sport) te tipkom za parkirni modus P koja je smještena iznad.

 

Prvi put dostupni: inovativni sustavi potpore poput potpore za izbjegavanje prepreka i upozorenja pri izlasku iz vozila

U četvrtoj generaciji modela OCTAVIA koriste se brojni novi sustavi potpore, a neki od njih čak i prvi put u nekom modelu marke ŠKODA. Nova potpora za izbjegavanje prepreka pomaže vozaču da kod prijetećeg sudara s pješakom, biciklistom ili drugim vozilom u idealnom slučaju spriječi sudar putem aktivnog pojačavanja momenta upravljača i kontroliranog izbjegavanja. Upozorenje pri izlasku iz vozila upozorava vozača na vozila ili bicikliste koji se približavaju vozilu straga prije nego što vozač otvori svoja vrata. Pomoću funkcije prepoznavanja ruku vozilo provjerava dodiruje li vozač redovito kolo upravljača te može ustanoviti kada vozač eventualno više nema kontrolu nad vozilom zbog hitnog medicinskog slučaja. Ako se takav hitni slučaj dogodi, Emergency Assist može zaustaviti vozilo.

Christian Strube, član uprave društva ŠKODA AUTO zadužen za tehnički razvoj, kaže: "Sigurnost naših vozila i putnika, ali i ostalih sudionika u prometu, glavni je prioritet tvrtke ŠKODA. S novim sigurnosnim sustavima i sustavima potpore četvrte generacije modela OCTAVIA kao što su potpora za izbjegavanje prepreka i upozorenje pri izlasku iz vozila podižemo model OCTAVIA na novu razinu koji postaje jedno od najsigurnijih vozila u svojoj klasi."

 

Visokoučinkoviti moderni motori i premijera za djelomično hibridnu tehnologiju

Nova ŠKODA OCTAVIA raspolaže visokoučinkovitim modernim TDI i TSI motorima koji pomoću značajno optimizirane aerodinamike snižavaju potrošnju goriva i emisiju štetnih tvari. Dizelske i benzinske motore upotpunjuju izuzetno ekološki prihvatljiv, plug-in hibridna varijanta te, prvi put kod marke ŠKODA, motori s djelomično hibridnom tehnologijom. Kod 3-cilindričnog 1,0 TSI motora s 81 kW (110 KS) i 4-cilindričnog 1,5 TSI motora sa 110 kW (150 KS) u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem koriste se starter generator s remenskim prijenosom od 48 V i litij-ionska baterija od 48 V. To omogućuje vožnju u praznom hodu s potpuno isključenim motorom na izgaranje, povrat energije tijekom kočenja i pružanje potpore motoru putem električnog boosta. Motor je istovremeno tiši tijekom pokretanja te proizvodi manje vibracija. Oba su motora također dostupna sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem bez djelomično hibridne tehnologije. Mjenjač 1,5 TSI motora predstavlja novitet za motore s visokim okretnim momentom, a primjenjuje se i kod dizelskih motora modela OCTAVIA. 2,0 TSI motor sa 140 kW (190 KS) dostupan je isključivo s pogonom na sve kotače i 7‑stupanjskim DSG mjenjačem. Svi TSI motori raspolažu benzinskim filtrom za čestice.

 

Plug-in hibridni pogon s dvama stupnjevima snage

Nakon modela ŠKODA SUPERB iV, prvog modela marke ŠKODA s plug-in hibridnim pogonom, češka je marka u svoj asortiman uvrstila i novi model OCTAVIA u kombinaciji s 1,4 TSI benzinskim motorom i te model OCTAVIA iV u kombinaciji s elektromotorom, i to čak s dvama stupnjevima snage. Uz varijantu sa sistemskom snagom od 150 kW (204 KS) planira se još jedna verzija sa 180 kW (245 KS). Obje će verzije biti opremljene 6-stupanjskim DSG mjenjačem.

 

Dizelski motori nove EVO generacije s čak 80 posto manje emisija dušikovih oksida

Ukupno tri nova dizelska motora pokrivaju spektar snage od 85 kW (115 KS) do 147 kW (200 KS) kod modela OCTAVIA. TDI motor raspolaže obujmom od 2,0 l, a dolazi iz novo razvijene EVO generacije koja je ujedno snažna, štedljiva i izuzetno ekološki prihvatljiva. Osim dizelskim filtrom za čestice motori su opremljeni novim stupnjem evolucije naknadne obrade ispušnih plinova SCR. Tijekom takozvanog postupka dvostrukog doziranja (engl. twindosing) AdBlue se ciljano ubrizgava ispred dvaju SCR katalizatora koji su smješteni jedan iza drugog. Ova metoda i dodatni katalizator smanjuju emisiju dušikovih oksida (NOx) za oko 80 posto u usporedbi s prethodnom generacijom dotičnih motora. Time EVO motori ispunjavaju tehničke preduvjete za postizanje buduće norme za ispušne plinove Euro 6d. Varijante sa 110 kW (150 KS) i 147 kW (200 KS) po želji su dostupne s pogonom na sve kotače.

 

Tri opcije voznog postroja i adaptivna regulacija voznog postroja DCC

Osim serijskog voznog postroja OCTAVIA također nudi dodatna dva vozna postroja: sportski vozni postroj niži za 15 milimetara i vozni postroj za loše ceste s razmakom od tla većim za 15 milimetara. Po želji je dostupna adaptivna regulacija voznog postroja DCC koja kontinuirano prilagođava opružje i amortizere i koja u odabiru profila vožnje (Driving Mode Select) nudi različite moduse vožnje. Kod plug-in hibridnih modela razmak od tla s DCC-om ostaje nepromijenjen, dok su sva ostala vozila spuštena za 10 milimetara.

 

 

Simply Clever: paket za spavanje, otvor za komforno točenje AdBlue sredstva, USB-C priključak na krovnoj konzoli

 

U skladu s idejom vodiljom marke ŠKODA "Simply Clever" nova OCTAVIA također nudi maksimalnu razinu funkcionalnosti. K tomu mnogi Simply Clever detalji tipični za marku olakšavaju vozaču i njegovim putnicima mobilnost u svakodnevnom životu. Prvi put u modelu OCTAVIA opcijski je dostupan paket za spavanje koji na stražnjoj klupi nudi dva udobna, velika naslona za glavu i deku. Novitet također predstavljaju poboljšani, komforni paket mreža u prtljažniku i automatsko otključavanje rolete u modelu OCTAVIA COMBI. Višenamjenska torba ispod pokrivke prtljažnika nudi dodatni prostor za pohranu. Osigurač za djecu na stražnjim vratima opremljen je električnom aktivacijom. Putnici u stražnjem dijelu vozila mogu upotrebljavati dva džepa za odlaganje smartphone uređaja na stražnjim stranama prednjih sjedala. Sprijeda, a po želji i straga, dostupna su po dva USB-C priključka. Potpuni novitet predstavlja još jedan opcijski USB-C priključak na krovnoj konzoli iznad osvrtnog zrcala. Klasik marke ŠKODA je kišobran u pretincu za odlaganje u vozačevim vratima, dok u prostoru za odlaganje u vratima sada ima dovoljno mjesta i za četku dostupnu kao ŠKODA originalni dio. Integrirani lijevak u poklopcu spremnika tekućine za pranje stakla upotrebljava se i u modelu OCTAVIA. Opcijski dostupan mehanizam za vuču može se električno otključati pritiskom na odgovarajuću tipku u prtljažniku. Novost predstavlja otvor za komforno točenje AdBlue sredstva koji omogućuje naknadno točenje pomoću pištolja za točenje za teretna vozila.