Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće
Modeli

28.01.2019

Legenda navršava 60: ŠKODA OCTAVIA slavi obljetnicu

  • U siječnju 1959. godine započela je proizvodnja modela ŠKODA OCTAVIA
  • U travnju 1996. godine nasljednicom je postala prva OCTAVIA nove generacije
  • S više od 6,5 milijuna prodanih modela OCTAVIA svih generacija ova je modelska linija neprikosnoveni bestseler u programu marke ŠKODA

Mladá Boleslav, 28. siječnja 2019. - ŠKODA OCTAVIA slavi 60. obljetnicu početka svoje proizvodnje: u siječnju 1959. godine s pokretne su trake sišli prvi primjerci ove legendarne modelske linije u tvornici u Mladoj Boleslavi. Sredinom 1990-ih godina prvi modeli OCTAVIA nove generacije preuzeli su nasljeđe ovoga omiljenog kompaktnog modela.

Prije 60 godina zvučno je ime "OCTAVIA" prvi put obogatilo ponudu modela marke ŠKODA. Činjenica što je naziv ovog modela izveden iz latinskog pojma "octavia" nije puki slučaj. Naime, taj pojam znači "osmi" jer je kod tadašnjega novog vozila bila riječ o osmom modelu marke nakon Drugoga svjetskog rata te istovremeno o osmom modelu marke ŠKODA s vrlo suvremenim pojedinačnim ovjesom kotača u cjelokupnoj konstrukciji, a koji je proizvođač uveo 1933. godine.

 

Prvi modeli ŠKODA OCTAVIA s dvama vratima napustili su u siječnju 1959. godine glavnu tvornicu u Mladoj Boleslavi, gdje su se tijekom prvih osam tjedana još proizvodili zajedno s modelima-prethodnicima Š 440 i Š 445. Ispod poklopca motora modela OCTAVIA radio je robusni redni 4-cilindrični motor s obujmom od 1,1 litre i snagom od 29,4 kW (40 KS), a koji je putem 4-stupanjskog mjenjača pogonio stražnje kotače. Najveća brzina iznosila je 110 km/h, dok je prosječna potrošnja iznosila 7,7 litara benzina na 100 kilometara. Atraktivan, jasan dizajn karoserije bio je jednako impresivan poput voznih svojstava. Tehnički noviteti poput prednje osovine sa spiralnim oprugama i poprečnim stabilizatorom osigurali su visoku razinu komfora u vožnji modela OCTAVIA te praktično rukovanje. Uvođenjem asimetričnih glavnih svjetala tijekom 1959. godine povećao se stupanj aktivne sigurnosti. Kao snažniju je varijantu marka ŠKODA također 1959. godine predstavila model OCTAVIA SUPER s 1,2-l motorom i najvećom snagom od 33 kW (45 KS). Ubrzo je zatim potražnja za modelskom linijom OCTAVIA u tuzemstvu i inozemstvu bila velika.

Na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi održala se 10. ožujka 1960. godine premijera sportske verzije modela ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), koja je posjedovala snagu motora povećanu na 37 kW (50 KS). Marka ŠKODA zatražila je od Međunarodne automobilističke federacije (FIA) homologaciju modela TS za utrke i relije u klasi cestovnih vozila bez modifikacija - zahvaljujući tome više nisu postojale nikakve prepreke za primjenu ovoga modela s dvama vratima i najvećom brzinom od 130 km/h u okviru motosporta. S pobjedama u klasi u 1961., 1962. i 1963. godini modelu OCTAVIA TS uspjelo je postići hattrick na utrci Rallye Monte Carlo.

Dana 11. rujna 1960. godine marka ŠKODA prvi je put u Brnu predstavila model OCTAVIA COMBI s dvodijelnim, vodoravno podijeljenim poklopcem prtljažnika. Vozilo je, unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama te čak i u slučaju kada se u njemu nalazio najveći dopušteni broj od pet osoba, nudilo prtljažnik s utovarnom dužinom od 0,965 metara i volumenom od 690 litara do krovne obloge. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala mogao se stvoriti kapacitet prtljažnika do 1050 litara.

Limuzina s dvama vratima proizvodila se do 1964. godine - dana 11. travnja posljednji se primjerak otkotrljao s pokretne trake u Mladoj Boleslavi. Kao izravni je nasljednik pod svjetla pozornice stupila potpuno novokonstruirana serija ŠKODA 1000/1100 MB sa samonosivom karoserijom i stražnjim motorom. Posljednji model OCTAVIA COMBI napustio je tvornicu u Kvasinyju 21. prosinca 1971. godine. Između 1959. i 1971. godine proizvedeno je ukupno 360 000 modela ŠKODA OCTAVIA, od toga više od 54 000 verzija karavana.

Robusni i pouzdani model OCTAVIA k tomu je 1966. godine predstavljao tehnički temelj za prvi automobil proizveden na Novom Zelandu: TREKKA je nastao u uskoj suradnji s češkim proizvođačem automobila, a njegovu osnovu činio je skraćeni vozni postroj modela OCTAVIA SUPER. Omiljeno višenamjensko vozilo smatra se jednim od preteča aktualne verzije SUV modela marke ŠKODA.

Najkasnije je s premijerom prvog modela OCTAVIA nove generacije naziv ove modelske linije postao sinonimom za cjelokupnu marku. Godine 1992. - nedugo nakon što je Volkswagen koncern preuzeo marku ŠKODA - započeo je razvoj potpuno novog modela koji je počivao na ovoj legendarnoj tipskoj oznaci. Na suvremenoj je češkoj platformi tim okupljen oko tadašnjega voditelja odjela za dizajn Dirka van Braeckela konstruirao karoseriju nezamjenjiva dizajna. Limuzina OCTAVIA s velikim poklopcem prtljažnika svoj je debi proslavila 4. travnja 1996. godine te odmah impresionirala svojom visokom razinom aktivne i pasivne sigurnosti. Prtljažnik za od 528 do 1328 litara prtljage predstavljao je temelj posebno izdašne ponude prostora. Još prostranija varijanta karoserije OCTAVIA COMBI, koja je prije svega na europskim tržištima bila uspješna, upotpunila je ponudu marke u ožujku 1998. godine, a 1999. godine proizvedena je i prva verzija s pogonom na sve kotače. Do studenog 2010. godine proizvelo se 970 000 limuzina i više od 470 000 karavana prve generacije modela OCTAVIA.

Ovaj je uspjeh nadmašila druga generacija modela ŠKODA OCTAVIA, koja se proizvodila od 2004. do 2013. godine: 1,6 milijuna limuzina i 900 000 karavana pronašlo je svoje kupce. Osim još veće korisnosti, ova je generacija impresionirala brojnim tehničkim inovacijama, prije svega benzinskim motorima sa sustavom izravnog ubrizgavanja i automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Danas treća generacija modela OCTAVIA predstavlja jedan od stupova ponude modela marke ŠKODA. Ona se proizvodi od studenog 2012. godine, a opsežan redizajn ove modelske linije proveden je 2017. godine. Za ovu se generaciju već odlučilo više od 2,5 milijuna kupaca.

ŠKODA OCTAVIA odavno se čvrsto etablirala na brojnim tržištima. Gotovo 6,5 milijuna vozila proizvedenih od 1959. godine impresivno to potvrđuje. Što je još važno: modelska linija bestselera marke ŠKODA uživa sve veću popularnost kako na domaćem tržištu tako i u inozemstvu. U Njemačkoj ovaj model kao jedino vozilo iz uvoza zauzima mjesto među deset najomiljenijih vozila na popisima registriranih vozila. Osim u glavnoj tvornici marke ŠKODA u Mladoj Boleslavi, model OCTAVIA u međuvremenu se također proizvodi u tvornicama u Kini, Indiji, Rusiji, Kazahstanu i Alžiru.