Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi
Modeli

28.06.2019

Opsežno restaurirani ŠKODA SUPERB OHV iz 1948. nova je atrakcija muzeja marke ŠKODA

  • Nakon trogodišnje rekonstrukcije luksuzna je limuzina nova atrakcija muzeja marke ŠKODA u Mladoj Boleslavi
  • Specijalizirana izložba u muzeju marke ŠKODA: "Kvasiny - 70 godina strelice s krilima" - ŠKODA SUPERB OHV kao jedan od vrhunskih eksponata
  • Unikat s kontinuiranom poviješću ubraja se u tek 158 primjeraka modela SUPERB OHV iz poslijeratne serije

Mladá Boleslav, 28. lipnja 2019. - Već u 1930-im godinama naziv modela SUPERB obilježavao je vrhunsku seriju tadašnjeg portfelja marke ŠKODA. A krunu završetka proizvodnje serije motora sa šest cilindara obilježili su rijetki modeli SUPERB OHV iz poslijeratne serije - naime, između 1946. i 1949. godine nastalo je samo 158 primjeraka u izrazito impresivnim izvedbama. Jedno od tih vozila, primjerak iz 1948. godine s karoserijom iz tvornice Kvasiny, sada se nakon trogodišnje rekonstrukcije može vidjeti u muzeju marke ŠKODA.

Andrea Frydlová, voditeljica muzeja marke ŠKODA u Mladoj Boleslavi, ističe: "Ovaj ŠKODA SUPERB OHV bio je 1968. godine jedno od prvih povijesnih vozila koje je nabavio muzej marke ŠKODA. Doduše, vozilo nam je dostavljeno nepotpuno te nije imalo originalne obloge. U prethodne tri godine naša je muzejska radionica opsežno i pomno radila na rekonstrukciji ovog unikata i praktički ga vratila u stanje za isporuku. Sada vozilo upotpunjuje starije primjerke iz prestižne modelske linije SUPERB izložene u muzeju marke ŠKODA".

Naziv modela SUPERB ove godine slavi svoju 85. obljetnicu - dana 22. listopada 1934. godine marka ŠKODA s modelom 640 SUPERB predstavila je prvi model s tim nazivom. Taj vrhunski model više klase raspolagao je okvirom centralne cijevi, pojedinačnim ovjesom kotača na svim stranama, hidrauličnim kočnicama i snažnim 6-cilindričnim motorom - za tadašnje vrijeme vrlo moderna konstrukcija. Agregat obujma 2492 cm3 davao je snagu od 55 KS (40,5 kW). Serijska proizvodnja prvog modela SUPERB započela je tijekom ljeta 1935. godine. U preostale četiri prijeratne godine velika limuzina marke ŠKODA postala je pojam za elegantno, dinamično, udobno i kvalitetno vozilo. Gotovo sa svakom modelskom godinom marka ŠKODA uvodila je snažniji motor, povećavala je opremu i usavršavala dizajn. Nakon više od 600 vozila s bočnim rasporedom ventila godine 1938. pojavila se zasad posljednja razvojna faza modela SUPERB 3000 OHV s motorom s visećim ventilima. Njegov je 6-cilindrični redni motor raspolagao obujmom od 3137 cm3 te je tako s ventilima iznad glave cilindara povećao snagu vozila na 85 KS (62,6 kW). No do 1939. godine nastalo je još samo 113 vozila ovoga tipa. Jedno od njih - crna limuzina s impozantnom dužinom karoserije od 5,2 metra i međuosovinskim razmakom od 3,3 metra - muzej marke ŠKODA predstavlja na događajima i izložbama oldtajmera u tuzemstvu i inozemstvu već dugi niz godina. U zbirku iz Mlade Boleslavi ubraja se i jedini očuvani predstavnik limitirane serije SUPERB 4000 s većim V8 motorom iz godine 1940.

U poslijeratnim godinama marka ŠKODA ponovno je započela proizvodnju reprezentativnog modela SUPERB OHV. Između 1946. i 1949. godine u Mladoj Boleslavi proizvedeno je 158 voznih postroja - no od toga ih je samo jedanaest dobilo svoju karoseriju u matičnoj tvornici proizvođača automobila. 103 šasije bile su izrađene u tvornici karoserije Uhlík u Pragu i u tvornici karoserije Sodomka u Vysokem Mýte. Dodatne 44 šasije modela SUPERB pripravne za vožnju odvezle su se s minimalnom, privremeno montiranom oblogom na vlastitoj osovini u više od 120 kilometara udaljenu tvornicu Kvasiny. Karoserije koje su tamo proizvedene raspolagale su prednjim glavnim svjetlima spuštenima u blatobrane i brojnim poliranim aluminijskim detaljima. Te karakteristike dizajna također su obilježile izgled tadašnjeg početnog modela ŠKODA 1101 "TUDOR".

Šasija bez karoserije s brojem motora 81587 krenula je na put u četvrtak, 15. travnja 1948. godine, od Mlade Boleslavi prema Kvasinyju, gdje je dobila svoju karoseriju. Već 2. rujna iste godine mogla je biti predana kupcu - kao službeno vozilo "Zajedničke uprave za hotelske i smještajne jedinice" u gradu Karlovy Vary, turističke zajednice poznatog lječilišta. Tamo je model ŠKODA SUPERB OHV obavljao svoju službu punih 20 godina. Muzej tvornice automobila u Mladoj Boleslavi koji je tada bio u izgradnji preuzeo je vozilo nakon što je ono povučeno iz prometa. Doduše, na vozilu su nedostajali brojni dijelovi, a ni obloge sjedala više nisu bile originalne.

Godine 2017. započela je rekonstrukcija unikata: nakon detaljne analize stanja vozila i intenzivnog istraživanja po očuvanim arhivskim izvorima tim muzeja marke ŠKODA nabavio je potrebne komponente za obnovu, dok je tim za rekonstrukciju u Mladoj Boleslavi pokušao vratiti SUPERB OHV u izdanje što sličnije stanju za isporuku. Sada se impozantno vozilo nakon rekonstrukcije ubraja u dragulje muzeja marke ŠKODA. Ono će za početak tamo biti izloženo do 1. rujna u okviru nove izložbe "Kvasiny - 70 godina strelice s krilima".

Prestižni naziv SUPERB - koji potječe od latinske riječi "superbus" koja znači "lijep", "izniman" ili "veličanstven" - marka ŠKODA preuzela je ponovno 2001. godine i tako nakon više od 50 godina opet predstavila jedan SUPERB na sajmu IAA. S ovim modelom, koji se izrađuje isključivo u tvornici Kvasiny, marka se vratila u srednju klasu vozila. Između 2001. i 2008. godine marka ŠKODA kupcima je isporučila 136 000 primjeraka. Drugu generaciju, koja se proizvodila od 2008. do 2015. godine, marka ŠKODA prvi je put ponudila također kao SUPERB COMBI i s pogonom na sve kotače te je doživjela velik uspjeh zahvaljujući više od 600 000 isporučenih jedinica. Treću generaciju modela koja se proizvodi od 2015. godine marka ŠKODA nedavno je opsežno modernizirala - model će uskoro biti dostupan na tržištu kao prvi model u povijesti češkog proizvođača automobila koji će biti opremljen i plug-in hibridnim pogonom. Pritom će elektromotor s 85 kW upotpuniti 1.4 TSI benzinski motor modela SUPERB iV sa snagom od 115 kW (156 KS). S takvom opremom SUPERB iV moći će prijeći vožnjom na električni pogon do 55 kilometara prema WLTP-u.