Modeli

14.07.2020

Sustavi potpora marke ŠKODA aktivno podržavaju, upozoravaju i štite

 

›  Novi i unaprijeđeni sustavi potpora povećavaju razinu sigurnosti i komfora u modelima marke ŠKODA

›  Brojni suvremeni sigurnosni sustavi već su dio serijske opreme

›  Tehnologija iz viših klasa vozila dostupna je i za kompaktne modele marke ŠKODA

 

Mladá Boleslav, 14. srpnja 2020. godine - Automobili marke ŠKODA ubrajaju se među najsigurnija vozila u svojem segmentu. Jedan od razloga za to je bogata ponuda suvremenih sustava potpora, od kojih su brojni već integrirani u vozila kao dio serijske opreme. Uvođenje novih i unaprijeđenih sustava dokaz je da marka ŠKODA ništa ne prepušta slučaju kada je riječ o sigurnosti i komforu u vožnji: oni upozoravaju vozača, izdaju vizualna i zvučna upozorenja te provode aktivne regulacije u slučaju opasnosti.

Nova ŠKODA OCTAVIA postavlja sasvim nova mjerila u svojoj klasi kada je riječ o sigurnosti. Pojedini sustavi potpora u novoj verziji ovog bestselera marke prvi se put upotrebljavaju u jednom vozilu marke ŠKODA, dok su drugi unaprijeđeni ili nude proširen opseg funkcija. Više od 20 različitih senzora pri tome opskrbljuje sustave potrebnim podacima i informacijama. Svoju premijeru slavi nova potpora za izbjegavanje prepreka, koja aktivno podržava vozača u slučaju predstojećeg sudara s pješakom, biciklistom ili drugim vozilom tako što pojačanjem momenta upravljača olakšava kontrolirano izbjegavanje. Potpora za skretanje, koja je također nova, tijekom skretanja na križanjima ulijevo može pravovremeno prepoznati promet iz suprotnog smjera i upozoriti vozača. Vozilo će se po potrebi čak i automatski zaustaviti radi izbjegavanja sudara. Korisnu dodatnu funkciju predstavlja i upozorenje pri izlasku iz vozila, koje putnicima tijekom otvaranja vrata prikazuje vozila ili bicikliste koji se približavaju odostraga. Njegovo registrirano područje iznosi do 35 metara. Novitet u vozilu predstavlja i lokalno upozorenje na opasnosti. Ono vozača automatski upozorava na prometne smetnje u neposrednoj blizini vozila - kao što je kraj zastoja.

 

Inovativni sustavi potpora za još viši stupanj sigurnosti i komfora u vožnji

Od jeseni je u modelu OCTAVIA dostupan sustav Area View koji tijekom postupaka parkiranja i manevriranja pruža pregled neposrednog okruženja vozila. Četiri kamere stvaraju sliku od 360° oko vozila koja se prikazuje na središnjem zaslonu u cockpitu. Sustav Side Assist registrira vozila koja se približavaju odostraga ili koja se nalaze u mrtvom kutu do udaljenosti od 70 metara. Odgovarajuće upozorenje provodi se putem svjetlećeg signala na unutrašnjoj strani vanjskih zrcala. Ako vozač usprkos tome aktivira žmigavac radi izlaska iz voznog traka, sustav će provesti aktivnu korektivnu regulaciju upravljača radi sprječavanja sudara tijekom promjene voznog traka na autoputovima i brzim cestama. Dodatni stupanj sigurnosti u gradu nudi sustav Front Assist s prediktivnim sustavom zaštite pješaka i biciklista. On prepoznaje vozila koja voze ispred vlastitog i vozila u mirovanju te bicikliste i pješake koji se kreću ispred vlastitog vozila. Sustav izdaje vizualna i zvučna upozorenja te u kritičnim situacijama pokreće kočenje radi aktivnog izbjegavanja sudara.

 

Sustav automatske regulacije razmaka, koji brzinu do 210 km/h automatski prilagođava u skladu s vozilima koja voze ispred vlastitog, također je unaprijeđen. Ovaj sustav u prediktivnoj varijanti sada upotrebljava i kameru na vjetrobranskom staklu te podatke navigacijskog sustava kako bi brzinu automatski prilagodio karakteristikama ceste. Obje varijante raspolažu funkcijom za promet s čestim zaustavljanjima i kretanjima koja vozilima s DSG mjenjačem automatski osigurava kočenje do stanja mirovanja te samostalno ponovno kretanje unutar tri sekunde. Do kočenja također dolazi kod vozila s ručnim mjenjačem ako je vozač ubacio u odgovarajući stupanj prijenosa te pravovremeno prekinuo pogon prije stanja mirovanja.

 

Sustav Travel Assist osigurava dodatnu razinu komfora i sigurnosti: on povezuje funkcije različitih sustava i prepoznaje hitan medicinski slučaj. Sustav Travel Assist obuhvaća prediktivnu automatsku regulaciju razmaka, poboljšanu verziju sustava prepoznavanja prometnih znakova, adaptivnu potporu zadržavanja vozila na voznom traku s prepoznavanjem radova na cesti, potporu kod prometnog zastoja i sustav Emergency Assist. Sustav Travel Assist tijekom vožnje provjerava dodiruje li vozač kolo upravljača svakih 15 sekundi ili je možda izgubio kontrolu nad vozilom. Ako vozač usprkos upozorenju ne reagira, sustav Emergency Assist aktivirat će uređaj za svjetlosno upozorenje i kontrolirano kočiti do stanja mirovanja.

 

Suvremeni sustavi potpora iz viših segmenata vozila i za kompaktnu klasu

U kompaktnim modelima SCALA i KAMIQ potpora zadržavanja vozila na voznom traku i sustav Front Assist sa City funkcijom kočenja u nuždi dio su serijske opreme. Potpora zadržavanja vozila na voznom traku koristi se kamerom u vjetrobranskom staklu za prepoznavanje rubova kolnika i oznaka na cesti. Sustav će upozoriti vozača na neželjenu promjenu voznog traka i automatski kontraupravljati radi zadržavanja vozila na voznom traku. Sustav Front Assist nadzire razmak od vozila koje vozi ispred vlastitog i upozorava vozača na predstojeći sudar. Ovaj će sustav potpore u slučaju nužde pokrenuti automatsko kočenje. U području između 5 i 60 km/h sustav također prepoznaje bicikliste i pješake.

 

Brojni sigurnosni sustavi i potpore iz viših klasa vozila k tomu su dostupni opcijski. Među njih se ubrajaju automatska regulacija razmaka ili sustav Side Assist s integriranom potporom Rear Traffic Alert. Ona podržava vozača pri izlasku iz parkirnog mjesta vožnjom unatrag. Sustav potpore prikazuje prepreke u stražnjem području vozila te pri brzini do 70 km/h registrira vozila koja se približavaju bočno. Ako vozač ne reagira na vizualno ili zvučno upozorenje, potpora Rear Traffic Alert započet će s postupkom kočenja u nuždi. Komfornu pomoć pri parkiranju također nude kamera za vožnju unatrag ili opcijska potpora upravljanja pri parkiranju koja vozilo automatski manevrira u bočna i okomita parkirna mjesta te pruža potporu pri izlasku iz njih. Integrirana funkcija kočenja pri manevriranju Manoeuvre Assist prepoznaje prepreke ispred i iza vozila te po potrebi automatski koči. Dodatne su korisne opcije i sustav prepoznavanja umora, potpora za kretanje uzbrdo te potpora za duga svjetla.