Modeli

27.01.2021

120 godina motorsporta

Marka ŠKODA ove godine slavi 120 godina uspješnog sudjelovanja u motosportu. To je uzbudljiva priča o vozačima utrka i njihovim nebrojenim pobjedama.

Sportski duh uvelike je odlikovao strastvene bicikliste Václava Laurina i Václava Klementa, osnivače poduzeća koje je tijekom vremena postalo markom ŠKODA, a taj je duh živ i danas. To je jedan od razloga zašto će ŠKODA Storyboard narednih dvanaest mjeseci posvetiti 120-godišnjoj povijesti uspjeha u motosportu koje su isprva postigli Laurin & Klement, a zatim i marka ŠKODA.

Očekuju vas podsjetnici na slavnu povijest poduzeća, događaji u muzeju ŠKODA Museum te proslave koje upriličuje današnji tim ŠKODA Motorsport.

Poslušajte zvuk jednog od prvih trkaćih vozila koje je izradila marka Laurin & Klement, modela Slavia tipa B, iz 1901. godine. Usput, taj je motocikl funkcionalan i danas!

 

Motocikli marke L&K SLAVIA na cestama su se prvi put pojavili tijekom studenog 1899. godine. Sportski debi češkog proizvođača uslijedio je krajem lipnja 1901. godine kada je sudjelovao u međunarodnoj utrci Pariz - Berlin dugačkoj 1200 kilometara. To je označilo početak dugačkog niza sportskih uspjeha za češkog proizvođača automobila. 

 POPULARNI MODEL ŠKODA MONTE CARLO ROADSTER (1937./1938. godine)

 

U međuratnom su razdoblju motocikli L&K ustupili mjesto novoj generaciji automobila marke ŠKODA. Na primjer, tijekom siječnja 1936. godine sportsko je vozilo ŠKODA POPULAR osvojilo drugo mjesto u kategoriji obujma od 1500 cm3 na utrci Monte Carlo Rally; naredne je godine veći model RAPID coupé također postigao vrhunske rezultate. Nakon Drugoga svjetskog rata tri modela ŠKODA 1101 uspela su se do samog vrha svoje kategorije tijekom 24-satne utrke u mjestu Spa u Belgiji. Posebne verzije modela Sport i Supersport s turbopunjačem te model ŠKODA 1100 OHC u izvedbi sportskih vozila i coupéa počele su se nakon toga proizvoditi za utrke u području motosporta (1957. i 1959. godine). Zatim je uslijedilo slavno razdoblje serije modela ŠKODA OCATVIA, uključujući tri uzastopne pobjede u svojoj kategoriji na utrci Monte Carlo Rally (1961. - 1963. godine).

 

 ŠKODA 1100 OHC (1957.)

Porsche Istoka

Godina 1964. označila je debi modela ŠKODA 1000 MB s motorom montiranim u stražnjem dijelu vozila i jednodijelnom karoserijom.  Za njime su uslijedili modeli Š 110 L Rallye, Š 120 S i, najvažniji od svih, "Porsche Istoka": legendarni ŠKODA 130 RS coupé. Ovaj je automobil bio prvi u svojoj kategoriji na utrkama Monte Carlo Rally (1977. godine) i Acropolis Rally (1978., 1979. i 1981. godine), a potrebno je spomenuti i neprikosnovenu pobjedu u klasifikaciji marke u okviru prvenstva European Touring Car Championship (1981. godine).

 

 ŠKODA 130 RS (1975. godine)

 

Suvremena povijest sudjelovanja marke ŠKODA u području motosporta započela je početkom 1990-ih godina uz nastup modela FAVORIT hatchback u utrci Monte Carlo Rally. Za njim je na redu bio model OCTAVIA Kit Car, no novo je natjecanje WRC bilo najavljeno za sezonu tijekom 1999. godine. Prvi predstavnik marke ŠKODA u toj kategoriji bio je model OCTAVIA WRC, za kojim je uslijedio model FABIA WRC (2003. - 2007. godine).

Sportski model FABIA

Novo poglavlje - u drugoj kategoriji natjecanja - ispisao je model FABIA Super 2000 s pogonom na sve kotače. Natjecateljska momčad, koju su činili Jan Kopecký i Pavel Dresler, pobijedila je na dvama uzastopnim vozačkim prvenstvima na utrci ERC te, zatim, na utrci APRC. Od 2009. do 2014. godine vozači modela ŠKODA FABIA Super 2000 osvojili su ukupno 50 nacionalnih i međunarodnih natjecateljskih pobjeda!

 

 ŠKODA FABIA Rally2 evo (2019. godine)

 

Model ŠKODA FABIA R5/Rally2 postao je u 2015. godini glavnim modelom za motosport češkog proizvođača automobila. Uz posadu tvorničke momčadi ŠKODA Motosport, ovaj je automobil osvojio ukupno pet naslova na svjetskim prvenstvima za razvojne inženjere od 2015. do 2019. godine. Uspješni timovi koji se sastoje od kupaca marke ŠKODA osvojili su dodatnih pet prvenstava FIA, uz 23 prva mjesta na nacionalnim prvenstvima.