Za najbolje moguće iskustvo na mrežnim stranicama
Ova stranica koristi kolačiće radi pružanja najboljeg korisničkog iskustva. Daljnjim korištenjem naše stranice prihvaćate upotrebu naših kolačića (strogo neophodni kolačići). Kolačići za koje je potrebna privola (analitički kolačići, funkcionalni kolačići, kolačići za personalizirane sadržaje) postavit će se tek nakon njezinog aktiviranja. Ako date svoju privolu za korištenje kolačića, identifikacijske podatke obrađivat će naši partneri (ponuditelji usluga za kolačiće i IT pružatelji usluga). Za ovu internetsku stranicu i kolačiće odgovorno je društvo Porsche Croatia d.o.o. Dodatne informacije o korištenim kolačićima i načinu njihovog deaktiviranja možete pronaći u našoj
Aktiviraj sve kolačiće
Modeli

Nakon podržavljenja.

1946. godine tvrtka Škoda je podržavljena te je okviru tadašnje nacionalno-ekonomske i političke podjele rada zadužena za proizvodnju osobnih vozila. Unatoč podržavljenju, tvrtka je s dodatnim modelima vozila poput Spartaka, Octavije i Felicije uspjela očuvati relativno dobar standard, koji međutim krajem šezdesetih godina nije mogao u potpunosti pratiti vrlo brzi tehnički razvoj u zapadnom svijetu.

1939. - 1945. - Hermann-Göring-Werke.

Dioničko društvo za automobilsku industriju Škoda (kratica ASAP) postalo je sastavni dio njemačke tvrtke Hermann-Göring-Werke i moralo se u potpunosti orijentirati na proizvodnju ratne opreme. Osim proizvodnje pojedinih dijelova oružja, u gradu Mlada Boleslav su za vrijeme Drugog svjetskog rata uglavnom montirane različite vrste terenskih vojnih vozila, tzv. džipova te teška vučna vozila.

1930. - nakon svjetske gospodarske krize.

1930. godine je proizvodnja automobila u okviru Škoda koncerna ponovno odvojena u samostalno Dioničko društvo za automobilsku industriju (kratica ASAP). Nakon svjetske gospodarske krize tvrtka je s novim tipom vozila Popular ostvarila novi uspjeh.

1925. - spajanje s tvrtkom Škoda.

U dvadesetima je uslijedilo spajanje s jakim industrijskim partnerom, kako bi se omogućilo dokazivanje na tržištu i modernizacija proizvodnje, koja je tada obuhvaćala mnoštvo tipova osobnih i teretnih motornih vozila, autobusa, zrakoplovnih motora i poljoprivrednih strojeva. 1925. godine tvrtka se spojila sa Škodinim tvornicama iz Pilsena, što je za posljedicu imalo kraj marke Laurin & Klement. 

1907. - dioničko društvo.

Proizvodnja se povećala i uskoro je prerasla okvire obiteljskog poduzeća, tako da su osnivači tvrtke 1907. godine inicirali transformaciju u dioničko društvo. Međunarodni karakter sve je više dolazio do izražaja - kako izvana tako i iznutra. Tvornica se mogla dalje širiti, a nakon 1914. godine sudjelovala je u proizvodnji ratne opreme.

1905. - prvi automobili.

Nakon prvih pokušaja na prijelazu stoljeća, 1905. godine uslijedila je proizvodnja automobila. Prvi automobil, Voiturette A, postao je prodajni hit i pojam za češkog automobilskog klasika. Ovaj automobil osigurao je tvornicama Laurin & Klement stabilnu poziciju na tržištu motornih vozila, koje se razvijalo na međunarodnoj razini.

1895. - od bicikla do motocikla.

U tjednu prije Božića 1895. godine mehaničar Vaclav Laurin i trgovac knjigama Vaclav Klement pokrenuli su proizvodnju bicikala u češkom gradu Mlada Boleslav. Bicikle su u tada nacionalno obilježenoj atmosferi na izmaku 19. stoljeća nazvali "Slavia". Nekoliko godina kasnije, 1899. godine, tvrtka Laurin & Klement započela je s proizvodnjom motocikala.

Škodino putovanje kroz vrijeme.

Povijest Škode, trećeg najstarijeg proizvođača automobila na svijetu, vrlo je dojmljiva i puna događaja. Krenite s nama na putovanje kroz vrijeme, koje traje već više od 100 godina i sadrži mnoštvo zanimljivih trenutaka.