Modeli

Pitanja & odgovori

Kako da znam da li je moje vozilo pogo─Ĺeno?

Svi kupci pogo─Ĺenih vozila dobili su pismo usugla┼íeno sa zakonskim institucijama jo┼í u prolje─çe 2016 godine. ─îim su servisne mjere za odre─Ĺeni model vozila odobrene i ─Źim su postale dostupne, kupci su primili pismo sa pozivom da dogovore termin u ovla┼ítenom servisu prema svom izboru.

┼átovi┼íe, od listopada 2015 godine, svaki kupac u Europi ima mogu─çnost online provjere pogo─Ĺenosti vozila. Ostale marke koncerna su tako─Ĺer ponudile sli─Źnu mogu─çnost na svojim web stranicama.

Benzinski motori nisu pogo─Ĺeni sa NOx temom jer se radi o popt┼ípuno duga─Źijem ispu┼ínom sustavu. Niti jedno ┼áKODA vozilo koje se sada registrira u Europi nije pogo─Ĺeno NOx problemom.

 

Moje vozilo je pogo─Ĺeno. Smijem li ga dalje koristiti?

Da. Problem sa emisijom ispušnih plinova se odnosi na emisiju dušikovih oksida (NOx) koje su mjerene u testnim uvjetima.

Emisija NOx ne mjenja ─Źinjenicu da je va┼íe vozilo sigurno I tehni─Źki ispravno za vo┼żnju.

 

Moje vozilo je pogo─Ĺeno. Moram li snositi nekakve tro┼íkove?

Ne, provo─Ĺenje servisne mjere za vas je besplatno.

┼áKODA ─çe poduzeti sve da potpuno umanji sve nastale neugodnosti, uklju─Źuju─çi i to da vam osigura moilnost za vrijeme provo─Ĺenja servisne mjere na va┼íem vozilu.

 

Od ─Źega se sastoji servisna mjera?

Za ve─çinu pogo─Ĺenih modela motora, servisna mjera se sastoji od nadogradnje (update-a) softvera ┼íto uklju─Źuje zadnje rezultate proteklih godina razvoja procesa dizelskog sagorijevanja pomo─çu promijena poput pobolj┼íanja procesa ubrizgavanja. Vrijeme provo─Ĺenja same nadogradnje tj servisne mjere iznosi oko pola sata.

Samo za 1,6 litrene motore potrebno je ugraditi tzv. usmjeriva─Ź strujanja. Vrijeme provo─Ĺenja ove servisne mjere je kra─çe od sat vremena.

 

Koji parametri se mijenjaju nadogradnjom softvera?

Prva specifi─Źna mjera je smanjenje NOx emisije putem post-redukcijskog ubrizgavanja  u samom  procesu ubrizgavanja.  Postubrizgavanje koristi dio goriva iz primarnog ubrizgavanja goriva, ┼íto zna─Źi da nema utjecaja na potro┼ínju goriva. To se de┼íava odmah poslije primarnog ubrizgavanja, stvaraju─çi okretni moment i oksidizaciju prethodno stvorenu za vrijeme sagorijevanja izravno u komori za sagorijevanje.

Druga mjera se sastoji od tehnologije koja nam dozvoljava ubrizgavanje goriva pod vi┼íim tlakom pri stalnom omjeru. Tako gorivo sagorijeva potpunije, ┼íto vodi do ni┼żih vrijednosti emisije sagorijevanja na izlazu.

 

Jesu li pogo─Ĺeni i motori sa standardom EU6?

Ne. Na┼ía vozila s dizelskim pogonom u skladu s normom EU6 nisu pogo─Ĺena ovim problemom.

Vozila sa EA288 dizelskim motorima iz Volkswagen koncerna u skladu s normom EU6 i EU5 koja se nude u Europskoj uniji ne trebaju provoditi ove servisne mjere. To je potvr─Ĺeno od strane nadle┼żnih institucija.

 

Mo┼że li servisna mjera uzrokovati ┼ítetu na vozilu?

Ne, ova servisna mjera ne mo┼że na┼ítetiti va┼íem vozilu. Da li moram provesti servisnu mjeru na mom pogo─Ĺenom vozilu (neki odvjetni─Źki uredi preporu─Źuju da to odbijem)? Koje su posljedice ako ne provedem mjeru? Molimo vas da uzmete u obzir kako je u nekim dr┼żavama ove mjere obvazno, te se u slu─Źaju odbijanja provo─Ĺenja iste zakonski mo┼że pristupiti zabrani kori┼ítenja vozila od strane vlasti.

 

Da li ovu servisnu mjeru mogu provesti neovlašteni servisi?

Ovu servisnu mjeru potrebno je provesti bez ikakvih tro┼íkova za kupce. Tako─Ĺer za provo─Ĺenje mjere nadle┼żnim institucijama odgovoran je Volkswagen AG tj za marku ┼áKODA mjere ─çe biti provedene putem ┼áKODA ovla┼ítenih servisa.

 

┼áto bi kupac trebao u─Źiniti ako kupuje rabljeno vozilo na kojem nije jo┼í provedena servisna mjera?

Molimo vas kontaktirajte Vaš ovlašteni servis.

 

Kako ─çe kupci sa pogo─Ĺenim vozilima prvo biti kontaktirani?

Molimo vas kontaktirajte Vaš ovlašteni servis.

 

Vlasnik sam vozila na kojem treba biti provedena ova servisna mjera. ┼Żivim u europskoj uniji. Odlu─Źio sam istu ne provesti. Da li smijem voziti u Njema─Źkoj (npr. na proputovanju)?

Da.

Mjere povjerenja

 

1.      ┼áto je mjera povjerenja marke ┼áKODA?
 

Sa mjerom povjerenja marka ┼áKODA obavje┼ítava svoje kupce da ─çe razmotriti sve reklamacije za koje se utvrdi da su nastale kao rezultat provo─Ĺenja servisne mjere na vozilima s dizelskim motorima tipa EA189 tj. koje su povezane s odre─Ĺenim dijelovima motora i s odre─Ĺenim dijelovima sustava ispu┼ínih plinova. Ova mjera vrijedi 24 mjeseca od trenutka provo─Ĺenja servisne mjere odnosno do ukupne kilometra┼że vozila od 250.000 km (ovisno o tome ┼íto nastupi ranije).

Marka ┼áKODA oduvijek je tvrdila da provo─Ĺenje servisne mjere ne─çe imati negativne posljedice u pogledu vrijednosti potro┼ínje goriva, vrijednosti emisija CO2, snage motora, okretnog momenta, razine buke ili trajnosti motora i njegovih komponenti. Sve vrijednosti relevantne za tipsko odobrenje vrijedit ─çe i dalje. Nadle┼żne institucije izri─Źito su potvrdile da su ispunjeni svi zakonski regulatorni zahtjevi. Ta se potvrda tako─Ĺer odnosi na zahtjev trajnosti sustava kontrole ispu┼ínih plinova.  Mjera povjerenja nema nikakav utjecaj na ovdje izneseno stajali┼íte.

S mjerom povjerenja ┼áKODA ┼íalje jasan signal da se predmetna servisna mjera ne─çe negativno odraziti na vijek trajanja vozila. Cilj mjere povjerenja jest ja─Źanje povjerenja kupaca u servisnu mjeru te poticanje jo┼í ve─çeg broja kupaca na provo─Ĺenje iste.

Kupci će uskoro moći dobiti detaljne informacije o uvjetima i obimu mjere povjerenja kod svih ovlaštenih trgovaca i servisa njihove marke vozila.

 

2.    Koje marke nude mjeru povjerenja i koji su modeli obuhva─çeni?

Mjera povjerenja odnosi se na sve modele marki Volkswagen, Audi, SEAT, ┼ákoda i Volkswagen gospodarska vozila s dizelskim motorima tipa EA189 na kojima je pripadaju─ça servisna mjera provedena. 

 

3.    Na koga se odnosi mjera povjerenja?

Mjera povjerenja bit ─çe dostupna svim kupcima marke ┼áKODA ─Źija su vozila opremljena dizelskim motorom tipa EA189 i na ─Źijim se vozilima provodi servisna mjera 23R6 u okviru situacije sa dizel motorima. Mjera povjerenja se odnosi samo na vozila s kilometra┼żom manjom od 250 000 km u trenutku njezine implementacije. Kupci radi ostvarenja prava tj . radi kvalifikacije za mjeru povjerenja moraju predo─Źiti dokaz da su provedeni svi propisani redovni servisi i radovi odr┼żavanja koje proizvo─Ĺa─Ź preporu─Źuje (tj. ovo se odnosi na vozila s kompletnom povijesti odr┼żavanja).

Mjera povjerenja tako─Ĺer obuhva─ça kupce na ─Źijim je vozilima servisna mjera ve─ç provedena, i to od datuma kada je provedena (pod uvjetom da su ispunjeni svi drugi zahtjevi za mjeru povjerenja). Mjera povjerenja povezana je s identifikacijskim brojem vozila te obuhva─ça i nove vlasnike ako se vozilo proda unutar 24-mjese─Źnog razdoblja pokrivenog kvalifikacijskim kriterijima.

Mjera povjerenja provodi se diljem svijeta, osim u Sjedinjenim Ameri─Źkim Dr┼żavama, Kanadi i Ju┼żnoj Koreji, zemljama u kojima su na snazi druga─Źiji propisi.

 

4.    Koje su komponente obuhva─çene mjerom povjerenja?

Mjera povjerenja pokriva nekoliko komponenti u okviru sustava za povrat ispu┼ínih plinova, sustava za ubrizgavanje goriva i sustava za naknadnu obradu ispu┼ínih plinova: vod za ubrizgavanje, mlaznica za ubrizgavanje, lambda sonda, temperaturni osjetnik, razdjelnik goriva, ventil za regulaciju tlaka, tla─Źni senzor, letvica razdjelnika, visokotla─Źna pumpa, ku─çi┼íte leptiraste zaklopke, sklop leptiraste zaklopke AGR, preklopni ventil sustava za povrat ispu┼ínih plinova, ventil sustava za povrat ispu┼ínih plinova, hladnjak sustava za povrat ispu┼ínih plinova, temperaturni osjetnik za ispu┼íni plin, senzor razlike tlaka.

Mjera povjerenja ni na koji na─Źin ne utje─Źe na stajali┼íte marke ┼áKODA da servisne mjere nemaju nikakav negativan u─Źinak na vijek trajanja motora i njegovih komponenti. Nadle┼żna su tijela potvrdila da su servisne mjere u skladu sa svim zakonskim propisima te da se ne odra┼żavaju negativno na vrijednosti potro┼ínje goriva, vrijednosti emisija CO2, izlaznu snagu motora, okretni moment i razinu buke.

 

5.    Koji su uvjeti za mjeru povjerenja?

 

Uz gore navedene uvjete:

1) Mjera povjerenja

  • smije se provoditi, procjenjivati i koristiti samo u ovla┼ítenom servisu,
  • odnosi se na reklamacije samo u pogledu kori┼ítenih dijelova i provedenih radova na sljede─çim komponentama sustava za povrat ispu┼ínih plinova, sustava za ubrizgavanje goriva i sustava za naknadnu obradu ispu┼ínih plinova: vod za ubrizgavanje, mlaznica za ubrizgavanje, lambda sonda, temperaturni osjetnik, razdjelnik goriva, ventil za regulaciju tlaka, tla─Źni senzor, letvica razdjelnika, visokotla─Źna pumpa, ku─çi┼íte leptiraste zaklopke, sklop leptiraste zaklopke AGR, preklopni ventil sustava za povrat ispu┼ínih plinova, ventil sustava za povrat ispu┼ínih plinova, hladnjak sustava za povrat ispu┼ínih plinova, temperaturni osjetnik za ispu┼íni plin, senzor razlike tlaka
  • ne pokriva zamjenska vozila, izvanredne tro┼íkove, o┼íte─çenja itd.

 

(2) pod uvjetom da je

  • pogo─Ĺeno vozilo s ugra─Ĺenim motorom tipa EA189 sudjelovalo u servisnoj mjeri 23R6
  • vozilo pravilno odr┼żavalo u skladu s propisanim terminima svih redovnih servisa od datuma isporuke novog vozila i pripadaju─çim servisnim mjerama koje propisuje marka ┼áKODA

 

(3) te pod uvjetom da ne nastupi nijedan od sljede─çih slu─Źajeva:

  • prirodno tro┼íenje, tj. o┼íte─çenje vozila nastalo habanjem i tro┼íenjem,
  • vlasnik ili neovla┼íteni servisni partner ili trgovac nije propisno popravio, servisirao niti brinuo o vozilu (npr. u slu─Źaju kori┼ítenja dijelova koji nisu originalni itd.),
  • nisu se uva┼żile upute za rad, odr┼żavanje i brigu o vozilu na na─Źin opisan u Uputama za uporabu,
  • vozilo je o┼íte─çeno uslijed utjecaja tre─çe strane ili vanjskih uvjeta poput sudara, nevremena/tu─Źe, poplave itd., a koji su doveli do problematike koju je kupac reklamirao,
  • sve reklamacije u vezi s filtrom za ─Źestice koje su nastale zbog zasi─çenosti ─Źa─Ĺom,
  • dijelovi koji su neovla┼íteno ugra─Ĺeni u vozilo ili neovla┼ítena preinaka vozila, npr. ako je na vozilu proveden (chip) tuning,
  • ako se vozilom nepravilno rukovalo, npr. u svrhu natjecanja u motosportu ili u slu─Źaju vo┼żnje pod prevelikim optere─çenjem,
  • vlasnik vozila nije reklamirao o┼íte─çenje unutar razumnoga vremenskog razdoblja,
  • vlasnik vozila marki ┼áKODA nije omogu─çio rje┼íavanje doti─Źne problematike unutar razumnoga vremenskog razdoblja.

 

6. Vrijedi li mjera povjerenja marke ŠKODA i ako je na mojem vozilu već provedena servisna mjera?

 

Da. Mjera povjerenja marke  ┼áKODA vrijedi retroaktivno za sva vozila na kojima je ve─ç prije provedena servisna mjera i to od dana provo─Ĺenja servisne mjere (ako su ispunjeni svi ostali preduvjeti za mjeru povjerenja marke ┼áKODA).

Ukoliko se utvrdi da su već nastali troškovi za Vas povezani sa sudjelovanjem u servisnoj mjeri, ŠKODA će provjeriti jesu li ispunjeni preduvjeti za mjeru povjerenja i da li će ŠKODA preuzeti te troškove. Zahtjevi za preuzimanjem tih troškova moraju se dostaviti najkasnije do 31. prosinca 2017. ovlaštenom ŠKODA servisnom partneru u zemlji u kojoj su izvršene usluge.

 

7. Koja prava kupcima daje Mjera povjerenja?

 

Sa mjerom povjerenja marka ┼áKODA obavje┼ítava svoje kupce da ─çe razmotriti sve reklamacije za koje se utvrdi da su nastale kao rezultat provo─Ĺenja servisne mjere na vozilima s dizelskim motorima tipa EA189 tj. koje su povezane s odre─Ĺenim dijelovima motora i s odre─Ĺenim dijelovima sustava ispu┼ínih plinova. 

Mjera povjerenja pokriva ukupno 11 komponenti u okviru sustava za povrat ispu┼ínih plinova, sustava za ubrizgavanje goriva i sustava za naknadnu obradu ispu┼ínih plinova: lambda sonda, osjetnik temperature, preklopni ventil za povrat ispu┼ínih plinova, ventil za povrat ispu┼ínih plinova, senzor razlike tlaka, mlaznica za ubrizgavanje, visokotla─Źna pumpa, razdjelnik za gorivo, razdjelnik za gorivo, senzor tlaka, vod za ubrizgavanje.

Ova mjera vrijedi 24 mjeseca od trenutka provo─Ĺenja servisne mjere  i to samo za vozila koja u vrijeme provo─Ĺenja mjere imaju manje od 250.000 km (ovisno o tome ┼íto nastupi ranije). 

Mjera povjerenja tako─Ĺer obuhva─ça kupce na ─Źijim je vozilima servisna mjera ve─ç provedena.

Kupci ─çe uskoro mo─çi dobiti detaljne informacije o uvjetima i obimu mjere povjerenja kod svih ovla┼ítenih trgovaca i servisa njihove marke vozila. 

Mjera povjerenja nema utjecaja na tvrdnju kako sevisna mjera ne utje─Źe negativno na trajnost motora i sustava ispu┼ínih plinova.  Nadle┼żne institucije su potvrdile da servisna mjera ispunjava sve zakonske kriterije u smislu da nema negativnih posljedica u pogledu vrijednosti potro┼ínje goriva, vrijednosti emisija CO2, snage motora, okretnog momenta, razine buke ili trajnosti motora i njegovih komponenti.S mjerom povjerenja ┼áKODA ┼íalje jasan signal da se predmetna servisna mjera ne─çe negativno odraziti na vijek trajanja vozila. Cilj mjere povjerenja jest ja─Źanje povjerenja kupaca u servisnu mjeru te poticanje jo┼í ve─çeg broja kupaca na provo─Ĺenje iste. 

Detaljne informacije o mjeri povjerenja mo┼żete dobiti kod svih ovla┼ítenih trgovaca i servisa.

Tako─Ĺer, svim kupcima na raspolaganju stoji skrb o kupcu kojeg mo┼żete kontaktirati, pismenim putem, mailom ili telefonski.

 

8. Koga mogu kontaktirati ako se na mom vozilu pojavi problem nakon provo─Ĺenja servisne mjere?

 

Svi kupci sa pogo─Ĺenim vozilima mogu biti sigurni da ─çe servisna mjera biti uspje┼íno provedena te da ne─çe negativno utjecati na potro┼ínju goriva, emisiju CO2, snagu vozila, maksimalni okretni moment ili na buku motora. To je bio preduvjet za odobrenje ove servisne mjere od strane nadle┼żnih tijela.

U slu─Źaju pojave bilo kojeg problema na vozilu, molimo vas kontaktirajte ovla┼íteni ┼ákoda servis ili Diesel Hotline - 0800 1985.

 

9. Ho─çu li od ovla┼ítenog ┼áKODA servisnog partnera dobiti potvrdu nakon provo─Ĺenja servisne mjere i ┼íto da u─Źinim ako istu izgubim?

 

Da, dobit ─çete potvrdu o uspje┼ínom provo─Ĺenju servisne mjere. Ako istu izgubite molimo vas obratite se Va┼íem ovla┼ítenom ┼áKODA servisu.

 

10. Vlasnik sam vozila pogo─Ĺenog ovom servisnom mjerom i ┼żivim u zemlji ─Źije nadle┼żne vlasti nisu zakonski propisale obvezu provo─Ĺenja iste. Stoga sam odlu─Źio predmetnu servisnu mjeru ne provoditi. Da li smijem i dalje privremeno putovati u dr┼żave gdje je provo─Ĺenje ove mjere zakonski obvezno (u npr. Njema─Źku)?

 

Kada ─çe vlasnik vozila odlu─Źiti provesti servisnu mjeru je odluka samog vlasnika. Me─Ĺutim, va┼żno je uzeti u obzir da u onim dr┼żavama gdje je provo─Ĺenje servisne mjere zakonska obveza mo┼że do─çi do sankcija ako se ista ne provede na pogo─Ĺenom vozilu u propisanom vremenu.

Smatramo da je ipak dozvoljeno privremeno koristiti Va┼íe vozilo u zemljama sa zakonskom obvezom provo─Ĺenja mjere (npr. za vrijeme odmora ili na proputovanju).

 

11. Zašto je mojem vozilu potrebna servisna mjera?

U sustavu upravljanja motorom kod vozila s pogo─Ĺenim motorima kori┼ítena je softverska funkcija koja je prepoznavala krivulju vo┼żnje slu┼żbenog tipskog ispitivanja. Ovisno o prepoznavanju krivulje vo┼żnje sustav upravljanja motorom prebacuje se na dva razli─Źita na─Źina rada: na─Źin rada 1 s optimalnim udjelom NOx za ispitne uvjete ili na─Źin rada 2 za optimalne vrijednosti ─Źestica u cestovnom prometu.

 

12. Vlasnik sam pogo─Ĺenog vozila i ┼żivim u Europskoj uniji. Odlu─Źio sam da ne─çu sudjelovati u servisnoj mjeri. ┼áto ─çe se dogoditi u slu─Źaju da se trajno preselim u zemlju u kojoj je servisna mjera obvezna i ako sa sobom ┼żelim povesti svoj automobil?

Svoje vozilo morate registrirati u doti─Źnoj zemlji. Nadle┼żne ustanove u pravilu ─çe vas obavijestiti o tome da morate provesti servisnu mjeru unutar odre─Ĺenog vremenskog perioda. Kontaktirajte ovla┼ítenog ┼áKODA servisnog partnera u svojoj novoj zemlji.