Ova stranica koristi kolačiće (eng. Cookies) da bi stranicu mogli prilagoditi vašim potrebama. Daljnjim korištenjem stranica potvrđujete svoju suglasnost sa korištenjem kolačića.
Prihvati i nastavi
Modeli

BUDUĆNOST JE ELEKTRIČNA

Weiter
k

Budućnost je električna - nema sumnje! Samo onaj tko uvijek ostane u pokretu može sudjelovati u oblikovanju budućnosti. ŠKODA je u to čvrsto uvjerena naglašavajući svoje ambicije u području električne mobilnosti.

ŠKODA VISION E

S modelom VISION E marka ŠKODA nudi uvid u budućnost individualne mobilnosti. Zahvaljujući snažnoj litij-ionskoj bateriji i optimalnom povratu energije SUV uspijeva ostvariti doseg od 500 kilometara.

POTPUNO NOVA DEFINICIJA

Potaknut pozitivnom energijom, VISION E nudi inovativne i inteligentne funkcije, među kojima su nova razina međupovezivosti, bežično punjenje i brojne druge. Odvezite se kamo god poželite, i to uz razinu udobnosti koju imate i kod kuće.

ŠKODA VISION iV

S konceptualnom studijom ŠKODA VISION iV marka ŠKODA na Salonu automobila u Ženevi (od 5. do 17. ožujka) predstavlja sljedeći korak u smjeru električne mobilnosti. Otkrijte uzbudljivu studiju i prve nacrte modela VISION iV.

 

Prednosti električne mobilnosti

Stil života s električnom mobilnošću i zelenom registarskom pločicom za električna vozila donosi brojne prednosti:

  • Zdrav okoliš
  • Punih baterija u budućnost
  • Vožnja bez granica
  • Državni poticaji
  • Manja potreba za održavanjem
  • Plivanje sa strujom

Punjenje

Punjenje vašeg električnog automobila trebalo bi biti razmljivo samo po sebi, kao što je to punjenje vašeg  smartphonea.

e-mobility: Punjenje

Cjelovit ekosustav punjenja

Odlučite li se za električnu mobilnost marke ŠKODA, dobit ćete više od običnog automobila. Razvili smo sveobuhvatan ekosustav usluga punjenja koji je precizno koncipiran kako bi se savršeno uklopio u vaš stil života.

e-mobility: Punjenje

Ekosustav punjenja

S električnom mobilnošću marke ŠKODA na raspolaganju vam stoje brojne mogućnosti punjenja koje pokrivaju gotovo sve mogućnosti: punjenje kod kuće, na putu ili na javnim turbo stanicama za punjenje. Tijekom noći punite konstantnom izmjeničnom strujom ili odaberite jaku istosmjernu struju za kraće vrijeme punjenja.

TEHNOLOGIJA BATERIJE

Električna vozila marke ŠKODA raspolažu najmodernijom tehnologijom litij-ionske baterije s najvećom mogućom gustoćom energije. Najveći prioritet tijekom njezina razvoja bila je sigurnost. Naš sustav menadžmenta baterije osigurava optimalnu snagu tijekom tisuća ciklusa punjenja.

Hoće li baterije u električnim automobilima marke ŠKODA iziskivati puno prostora?

Kod plug-in hibridnih vozila (PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicles) i potpuno električnih vozila (BEV - Battery Electric Vehicles) baterije su integrirane kako bi se povećao prostor za pohranu. Naše PHEV baterije iziskuju jednako malo prostora kao spremnik za gorivo u konvencionalnim vozilima. Tako ova vozila imaju jednako puno prostora za pohranu kao i prije. BEV vozila donose još bolje vijesti: naši BEV modeli sadrže bateriju kao dio same šasije tako da prednji dio vozila možemo pretvoriti u dodatni prtljažnik uz postojeći standardni prtljažnik.

Budućnost električne mobilnosti

Električni pogon zapravo nije ništa novo. Možda će vas iznenaditi koliko daleko seže u prošlost. Pogledamo li u budućnost, možemo očekivati pregršt zanimljivih stvari!

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA O ELEKTRIČNOJ MOBILNOSTI

Pregled najvažnijih pitanja i odgovori na temu električne mobilnosti.

ELEKTRIČNI AUTOMOBIL

Kako se vozi električni automobil i koja su njegova vozna svojstva?

Električni se automobil vozi kao i konvencionalni automobil s automatskim mjenjačem. Električni automobil također raspolaže papučicama gasa i kočnice te uobičajenom ručicom mjenjača sa stupnjevima P, R, N i D. Međutim, potpuno električni automobil na poseban način reagira na naredbe vozača. Buka i vibracije motora ne utječu na doživljaj vožnje, a kada pritisnete papučicu gasa, dobit ćete savršeno blago ubrzanje bez i najmanjeg zanošenja ili prekida toka snage koje uzrokuje konvencionalno mijenjanje stupnjeva prijenosa.

Zahvaljujući povratu energije električni automobil više upotrebljava motor za kočenje te time smanjuje trošenje kočnica. Razina povrata energije i učinak kočenja motora mogu se jednostavno namjestiti tijekom vožnje. Električni su automobili poznati po svojoj većoj težini, no zahvaljujući stalnom poboljšanju u proizvodnji baterija ova se vrijednost sve više smanjuje. Nove, kompaktnije baterije nisu samo lakše već istovremeno omogućuju jednostavniju montažu što bliže geometrijskom središtu vozila. To se pozitivno odražava na balans vozila te prvenstveno u gradu osigurava izvrsno upravljanje.

Koja je razlika između električnog i plug-in hibridnog vozila?

Oba su tipa opremljena utičnicom za punjenje. Inače se u velikoj mjeri međusobno razlikuju. Plug-in hibridno vozilo, poznato i kao PHEV vozilo (Plug-in-Hybrid Electric Vehicle), kombinira klasični motor na izgaranje i elektromotor koji se može puniti preko utičnice i koji omogućava povrat energije tijekom vožnje. PHEV vozilo također omogućuje električnu vožnju, međutim doseg je ograničen na 30 do 50 kilometara.

Moderna plug-in hibridna vozila upravljaju svojom energijom tako učinkovito da mogu upotrebljavati topografiju navigacije ruta kako bi se odabrale najbolje dionice za vožnju s motorom na izgaranje, u električnom modusu i s kombinacijom ovih dviju varijanti. Rezultat je mala potrošnja goriva i tihi električni pogon, osobito u gradu. Za razliku od toga električni se automobili pogone isključivo preko elektromotora. Njihove baterije raspolažu puno većim kapacitetom, što znači da je doseg električne energije u odnosu na PHEV vozila veći za čak deset puta.

Koje će dodatne nove tehnologije donijeti električna vozila?

Nova generacija električnih automobila predstavlja vizitkartu svakog proizvođača automobila, a ŠKODA nije nikakva iznimka. Električni automobili stavljaju na raspolaganje i tehnologije poput upravljanja govornim naredbama ili upravljanja gestama koje su do sada bile poznate samo iz luksuznih modela. U kombinaciji s prostranom unutrašnjošću i elementima autonomnog upravljanja električni automobili u potpunosti mijenjaju način na koji provodimo vrijeme u automobilu. Kao što ŠKODA VISION E pokazuje, standardna oprema obuhvaća velik sustav zaslona sa zabavnim sadržajima za sve putnike te mogućnost bežičnog punjenja vaših mobilnih uređaja na svakom sjedalu i spajanja istih sa sustavom vozila. Ravnopravnom podjelom velikog prostora među putnicima u prednjem i stražnjem dijelu vozila podjela na "lošija" i "bolja" mjesta za sjedenje postaje stvar prošlosti, dok kontinuirani pristup internetu otvara nove mogućnosti za planiranje puta i zabavu.

PUNJENJE

Želim uskoro nabaviti električno vozilo. Gdje ga mogu puniti i postoji li dovoljno stanica za punjenje?

U usporedbi između zemalja Europske unije (Transport Scoreboard 2016) objavljenoj krajem listopada 2018. godine Austrija je zauzela treće mjesto na razini Europe u kategoriji električnih stanica za punjenje. Naročito u usporedbi s brojem postojećih vozila već sada imamo vrlo dobru, rasprostranjenu osnovnu opremu s infrastrukturom punjenja. Svi austrijski pružatelji usluga iz ovog područja intenzivno rade na poboljšanju i pojednostavljenju upotrebe infrastrukture punjenja za sve korisnike.

Istraživanja pokazuju da se otprilike 85-95 % punjenja odvija u privatnom području, dakle kod kuće ili na radnom mjestu. Međutim, javna se infrastruktura punjenja također mora povećati kako bi Austrija do 2020. godine bila spremna za elektriku. Stoga se s inicijativom električne mobilnosti austrijske željeznice ÖBB i austrijsko poduzeće za gradnju i upravljanje autocestama ASFINAG također obvezuju na izgradnju javno dostupne infrastrukture punjenja na kolodvorima i u mrežama glavnih prometnica (autocesta i brzih cesta). K tomu je čitav niz saveznih pokrajina, međi kojima je i Beč, već prezentirao ambiciozne planove izgradnje za naredne 2-3 godine.

Izvor: austrijsko Savezno ministarstvo prometa, inovacija i tehnologije (Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bmvit)

Za koliko je kilometara ili ponovnih punjenja dostatna baterija?

Baterije u električnim vozilima imaju vrlo dugi vijek trajanja. Iskustva iz zemalja u kojima su električni automobili - između ostalog i taksi vozila - jako rasprostranjeni pokazuju da baterije čak i nakon 200 000 ili 300 000 kilometara raspolažu sa 75-90 % svog prvobitnog kapaciteta, ovisno o korištenoj tehnologiji. S razvojem električne mobilnosti značajno se snižavaju i troškovi zamjene baterije.

Baterije koje više nisu prikladne za vožnju automobilom i dalje ostaju vrlo vrijedne. One i dalje raspolažu najvećim dijelom svog kapaciteta, zbog čega su korisne za javne i industrijske projekte. U ovom se području recikliranje brzo razvija. Tradicionalne olovne baterije u konvencionalnim vozilima recikliraju se gotovo 100 % - kod električnih automobila ovaj je proces doduše puno zahtjevniji, ali su zato tako dobiveni materijali puno vredniji.

Mogu li električni automobil puniti i po kiši?

Da, svoj električni automobil možete puniti i po kiši i pritom se ne morate bojati električnog udara ili oštećenja svog automobila. U ovim slučajevima i automobil i uređaj za punjenje raspolažu s nekoliko stupnjeva zaštite. Tako primjerice struja neće teći sve dok kabel ne bude čvrsto utaknut u utičnici i dok automobil i uređaj za punjenje ne budu sigurni da je sve spremno. Struja će prestati teći prije uklanjanja kabela iz utičnice i u obrnutom slučaju kada kabel izvučete iz utičnice. Prolazak električnim automobilom kroz sve vrste autopraonica također je potpuno siguran. Kada električni automobil završi u lokvi ili bazenu, električni pogon ni u tom slučaju ne predstavlja nikakvu opasnost za ljude i ribe.

Mogu li svoj električni automobil puniti kod kuće u svojoj garaži i na što trebam paziti ako još nije raspoloživa stanica za punjenje?

Presudno za uspješnu realizaciju električne mobilnosti, osobito u gradovima, bit će stvaranje mogućnosti punjenja u garažama i na lokacijama za parkiranje (npr. u javnim garažama, na mjestima za parkiranje u stambenim kompleksima itd.). Trenutačno se osim toga radi na stvaranju okvirnih uvjeta za jednostavniju izgradnju ove infrastrukture punjenja. K tomu će i daljnja izgradnja infrastrukture brzih punionica igrati važnu ulogu kako bi se električna vozila, slično kao kod današnjeg koncepta benzinskih postaja, u kratkom vremenu mogla napuniti na brojnim lokacijama u gradu uz upotrebu velike snage punjenja.

OKOLIŠ

Jesu li električni automobili uistinu ekološki prihvatljiviji?

Na ovo pitanje možemo jasno odgovoriti: da. U studiji Austrijske agencije za okoliš (Umweltbundesamt) objavljenoj u lipnju 2016. godine uspoređene su emisije stakleničkih plinova, emisije štetnih tvari u zraku i potreba za energijom benzinskih, dizelskih, hibridnih, plug-in hibridnih i potpuno električnih vozila. Pritom su se promatrale posljedice za okoliš tijekom cjelokupnog životnog ciklusa vozila, dakle od trenutka proizvodnje preko korištenja sve do zbrinjavanja na otpad. U objema promatranim varijantama, sa strujom dobivenom iz obnovljivih izvora energije i prosječnim austrijskim udjelom pojedinih izvora u proizvodnji električne energije, potpuno električna vozila jasno preuzimaju vodstvo. Prednost je bila posebno uočljiva ako je struja dobivena iz obnovljivih izvora energije poput vjetra, sunca, bioenergije ili hidroenergije.

Izvor: austrijsko Savezno ministarstvo prometa, inovacija i tehnologije (Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bmvit)

Može li se uopće udovoljiti većoj potrebi za energijom kod prelaska na električne automobile?

Da, prvenstveno zato što se taj prelazak ne događa preko noći. Slijedi jednostavan modelski izračun: prosječna potrošnja potpuno električnog vozila na 100 km iznosi otprilike 20 kWh. Ako pretpostavimo da je godišnje prijeđeno 10 000 km, 100-postotni prelazak portfelja osobnih vozila (na dosadašnjih otprilike 5 milijuna osobnih vozila) odgovara dodatnoj potrebi za strujom u visini od 10 TWh (teravatsati). Na temelju trenutačne godišnje potrebe za energijom u visini od 70 (+10) TWh to odgovara dodatnoj potrebi za energijom od otprilike 14 %. Ovaj prelazak treba međutim promatrati kroz razdoblje od otprilike 25 godina jer će se kompletni portfelj osobnih vozila, usprkos visokim stopama novih registracija električnih vozila u budućnosti, obnavljati sukcesivno tijekom više godina (status quo u portfelju 2016. godine: 0,2 % električnih osobnih vozila). Stoga je prelazak u skladu s ostalim trendovima u području mobilnosti kao što je dijeljenje (engl. sharing) ili automatizacija u svakom slučaju izvediv.

Izvor: austrijsko Savezno ministarstvo prometa, inovacija i tehnologije (Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie bmvit)

Koliko kilometara mogu prijeći zimi?

Sa svakom generacijom električnih vozila poboljšava se i doseg koji se može prijeći s jednim punjenjem. Studija ŠKODA VISION E predviđa doseg do čak 500 kilometara, što je dovoljno za neograničenu vožnju. Jednako kao automobili s motorom na izgaranje, čija potrošnja blago raste tijekom zime, električni automobili također troše više energije tijekom hladnijih dana. K tomu su toliko energetski učinkoviti da motor takoreći ne proizvodi preostalu toplinu, tako da grijanje u kabini radi potpuno električno. Baterije se također zagrijavaju kako bi se sačuvale njihove karakteristike tijekom vožnje. Sve se to može kompenzirati u električnim automobilima.

Automobil se primjerice može zagrijati tijekom punjenja s inteligentnim aplikacijama, čime se smanjuje potrošnja energije tijekom vožnje. Napredni sustavi grijanja u modernim automobilima također su izuzetno štedljivi. Stoga smanjenje dionice nije tako dramatično. Norveška i Kanada uistinu su dvije zemlje s najvećim brojem električnih vozila.

Zar električni automobili nisu opasni u slučaju sudara?

Kao što je slučaj kod običnih automobila, električni automobili također prolaze kroz standardizirane crash testove s dobrim rezultatima. Baterije nisu eksplozivne u slučaju sudara te električni automobili mogu raditi i bez spojke, mjenjača ili motornog ulja, koji kod sudara u pravilu dovode do požara. Općenito imaju manje komponenti, što dodatno smanjuje vjerojatnost kvara. Baterije su u potpunosti izolirane od ostatka automobila te se u slučaju sudara kompletni sustav međusobno odvaja. Baterije imaju čak posebno hlađenje. Istovremeno posjeduju vrlo dobru toplinsku postojanost.

OSTALA ČESTO POSTAVLJANA PITANJA

Dodatna često postavljana pitanja potražite ovdje odnosno kod pružatelja usluga MOON.