Modeli

Sigurnost

Izvanredna sigurnost na najvišoj razini

Jedan od glavnih ciljeva razvoja vozila marke ŠKODA je ponuda najveće moguće razine sigurnosti svim vozačima i putnicima. Naš se razvoj prvenstveno koncentrira na aktivnu sigurnost, čiji je cilj sprječavanje sudara i situacija visokog rizika. No s obzirom da se putem sustava aktivne sigurnosti ne mogu u potpunosti spriječiti sudari, dodatno se u obzir uzimaju i sustavi pasivne sigurnosti. Riječ je dakle o sposobnosti raspodjele glavnog tereta posljedica, a time i sposobnosti zaštite putnika od ozljeda. Vrlo dobra kvaliteta i kruta struktura karoserije jamče sigurnost kod svih vrsta sudara.

Sustavi potpore

1

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku

Potpora zadržavanja vozila na voznom traku upozorava na nenamjerno napuštanje voznog traka te nastoji spriječiti neželjenu promjenu voznog traka putem aktivnog upravljačkog impulsa. Sustav je aktivan pri brzini iznad 65 km/h i kod uočljivih oznaka voznog traka.

Sustavi potpore

2

Prednji radar uključujući City funkciju kočenja u nuždi

Prednji radar predstavlja sustav sigurnosti koji upozorava na prijeteći sudar i koji u slučaju neizbježnog sudara aktivira kočnice u svrhu sprječavanja posljedica.

Sustavi potpore

3

Potpora pri promjeni voznog traka

Potpora pri promjeni voznog traka nadzire mrtve kutove iza i pored vozila pomoću radarskih senzora u stražnjim branicima.

Sustavi potpore

4

Sustav prepoznavanja umora

Nadzor nad vašom sigurnošću, osobito tijekom dužih noćnih vožnji, preuzima sustav prepoznavanja umora koji analizira podatke servoupravljača pri brzini iznad 65 km/h. Čim primijeti ponašanje koje bi moglo ukazivati na umor vozača kao što su intenzivnije korekcije smjera s kolom upravljača, ova će funkcija preporučiti stanku.

Sustavi potpore

5

Proaktivna zaštita putnika

Ovaj sustav koordinira funkciju određenih sustava sigurnosti u vozilu kako bi se ublažile posljedice sudara odnosno opasnih situacija.

Sustavi potpore

6

Potpora kod prometnog zastoja

Potpora kod prometnog zastoja jamči veću sigurnost i udobnost kod zastoja te u prometu s čestim zaustavljanjima i kretanjima.

Sustavi potpore

7

Potpora za hitne slučajeve

Potpora za hitne slučajeve intervenira kada vozač više nije sposoban za upravljanje vozilom.

Multikolizijska kočnica

Kada sudjeluje u sudaru i pritom se aktiviraju njegovi zračni jastuci, vozilo će se u određenim uvjetima nastaviti kretati tako da može uzrokovati dodatni sudar. U sklopu ispitivanja sigurnosti u cestovnom prometu analiziraju se uzroci, okolnosti i tijek različitih sudara u cestovnom prometu. Dobiveni rezultati pomažu kod razvoja funkcija aktivne i pasivne sigurnosti vozila marke ŠKODA. U ovom se slučaju aktivira multikolizijska kočnica koja zaustavlja vozilo kako ne bi došlo do masovnog sudara.

Tempomat s automatskom regulacijom razmaka (ACC)

Uređaj za reguliranje brzine proširen automatskom regulacijom razmaka (područje funkcioniranja između 30 i 160 km/h) registrira promet ispred vozila pomoću radarskog senzora ispod prednjeg branika, ultrazvučnih senzora i prednje kamere (do cca. 200 m u smjeru vožnje).

Ako je razmak od vozila ispred premali u odnosu na brzinu koja je prethodno namještena preko višenamjenskog kola upravljača, regulacija razmaka automatski će smanjiti brzinu. Kada se vozni trak ponovno oslobodi, vozilo će se ubrzati do prethodno odabrane brzine. Zahvaljujući stop&go funkciji sustav ACC će usporiti vozilo do potpunog zaustavljanja i ponovno ga pokrenuti unutar 3 sekunde ovisno o situaciji.

Prvorazredni sustav glavnih svjetala jamči optimalnu vidljivost i uočljivost.

Sigurnost u cestovnom prometu uvelike ovisi o tome koliko je vozilo uočljivo. Bi-ksenonska ili LED glavna svjetla s adaptivnim prednjim glavnim svjetlima (AFS) optimalno osvjetljavaju cestu i okolinu te se pritom prilagođavaju uvjetima vožnje, vremenskim uvjetima i stanju u prometu.

Funkcija adaptivnih prednjih glavnih svjetala (AFS) na autocesti

Svjetlosni stožac mora biti posebno velik  na autocesti kako bi u dovoljnoj mjeri osvijetlio desni i lijevi vozni trak. Funkcija AFS postupno se prebacuje između modusa za brze ceste i modusa za autoceste tako da nema naglih promjena svjetlosnog stošca. Funkcija je aktivna pri brzini iznad 90 km/h.

Funkcija AFS na brzoj cesti

Ovo namještanje najsličnije je normalnom kratkom svjetlu. Dva glavna svjetla desno i lijevo nalaze se u standardnoj poziciji. Funkcija je aktivna pri brzini između 0 i 15 km/h te 50 i 90 km/h.

Funkcija AFS u zavojima

Zavoji se bolje osvjetljavaju uzimajući u obzir kut upravljača i brzinu vozila tako da vozač može brže reagirati na neočekivane prepreke. Funkcija je aktivna pri brzini iznad 10 km/h.

Funkcija AFS u naseljenim mjestima

Za promet u naseljenim mjestima svjetlosni stožac postaje širi i kraći u odnosu na namještanje za brze ceste. Osvjetljavaju se kompletna cesta i susjedni nogostupi. Funkcija je aktivna pri brzini između 15 i 50 km/h.

Funkcija AFS za križanja

Uski zavoji, pješački prijelazi na križanjima ili parkirna mjesta bolje se osvjetljavaju pomoću svjetala za maglu sa svjetlom za skretanje. Funkcija je aktivna pri brzini do 40 km/h.

Svjetlo za skretanje i svjetlo za vožnju zavojima

Svjetlo za skretanje

Optimalno osvjetljava područje bočno od vozila od -30 stupnjeva do +60 stupnjeva. Prednost: veća sigurnost prilikom parkiranja i skretanja. Ovaj se modus aktivira pri brzini do 40 km/h preko kuta upravljača ili žmigavca. Kada je prisutna magla, svjetla za maglu rade potpuno normalno.

Dinamično svjetlo za vožnju zavojima

Već pri brzini iznad 10 km/h glavno svjetlo s unutrašnje strane zavoja zakreće se za čak 15 stupnjeva, a glavno svjetlo s vanjske strane zavoja za čak 7,5 stupnjeva. Tako se cesta u zavojima znatno bolje osvjetljava nego s običnim glavnim svjetlima.

Dinamična potpora za duga svjetla

Dinamična potpora za duga svjetla

Ovaj sustav poboljšava sigurnost u svim situacijama u prometu zahvaljujući optimiziranom osvjetljenju ceste.

S dinamičnom potporom za duga svjetla duga svjetla ne samo da se automatski isključuju već se po potrebi i zaslanjaju u području vozila iz suprotnog smjera ili vozila ispred. Na taj se način možete duže voziti s dugim svjetlima, a da pritom ne zasljepljujete vozila iz suprotnog smjera.

Potpora za duga svjetla

Potpora za duga svjetla automatski isključuje i uključuje duga svjetla.

Višenamjenska kamera noću prepoznaje vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred te automatski isključuje duga svjetla.

1

Zračni jastuci i zaštita od sudara

Vozača i putnike u vozilima marke ŠKODA od ozljeda štiti čak devet zračnih jastuka u kombinaciji s automatskim sigurnosnim pojasevima s 3 točke pričvršćivanja i sigurnosnim naslonima za glavu.

Elektronička kontrola stabilizacije (ESC)

Elektronička kontrola stabilizacije (ESC) pomaže vozaču da ponovno dobije kontrolu nad svojim vozilom čim dođe do zanošenja. Upravljački uređaj neprestano uspoređuje podatke o ponašanju vozila u vožnji s aktualnim podacima. Ako se ove vrijednosti ne podudaraju, upravljačka će jedinica izdati naredbu da se vozilo stabilizira. Sada se između ostalog aktiviraju ABS i ASR koji sprječavaju proklizavanje ili blokiranje kotača. Okretni moment motora se ograničava te se usporava unutrašnji stražnji kotač u slučaju podupravljanja odnosno vanjski prednji kotač u slučaju nadupravljanja.

Antiblokadni sustav (ABS)

ABS omogućuje upravljanje vozilom i pri naglim manevrima kočenja. Vozilom s blokiranim kotačima nije moguće upravljati ni na skliskoj podlozi ni na suhom asfaltu. Zahvaljujući ABS-u kotači se nastavljaju okretati, dok se sila kočenja smanjuje na pojedinim kotačima. Tako vozač može sigurno zaobići prepreke.

Elektronička blokada diferencijala (EDS)

Kod različitih uvjeta na cesti, primjerice kada se na lijevoj strani nalazi snijeg, a na desnoj suhi asfalt, vozač može iskoristiti prednosti elektroničke blokade diferencijala. Sustav radi u kombinaciji s ABS senzorima koji su smješteni na kotačima i koji kontinuirano šalju podatke na elektroničku upravljačku jedinicu. Prepozna li da neki kotač proklizuje, EDS će prilagoditi kočioni tlak tako da brzina dotičnog kotača bude prilagođena brzini kotača koji ne proklizuje. Na taj će način i ovaj kotač imati bolju trakciju.

Ostali sustavi potpore

Kontrola tlaka u gumama

Sustav za nadzor tlaka u gumama prepoznaje gubitak tlaka i onda kada do njega dođe kod sva četiri kotača istovremeno. Sustav mjeri brzinu svakog kotača te dodatno koristi senzore ubrzanja i kuta upravljača ESC sustava. Tako je moguće usporediti pohranjene vrijednosti sa stvarnom brzinom svakog pojedinog kotača. Sustav radi tijekom čitavog vijeka trajanja automobila bez ikakvih popratnih troškova.

Kamera za vožnju unatrag

Kako biste još jednostavnije parkirali, svoje vozilo možete opremiti vizualnom potporom pri parkiranju. S kamerom za vožnju unatrag na stražnjem dijelu vozila nadzire se područje iza vozila te se prikazuje savršen put do sigurnog parkiranja na željenom parkirnom mjestu. Pritom se u obzir uzima i širina vozila. Ovaj sustav potpore dostupan je u kombinaciji s audio sustavom koji postupak parkiranja prikazuje na zaslonu.

Elektronička poprečna blokada (XDS+)

XDS predstavlja proširenje poznate EDS funkcije. Sustav potpore ne reagira međutim na pogonsko proklizavanje već na rasterećenje prednjeg kotača s unutrašnje strane zavoja tijekom brze vožnje zavojima. Na taj se način poboljšava trakcija i smanjuje sklonost podupravljanju.

Putem hidraulike ESC-a sustav XDS reagira pomoću tlaka na kotač s unutrašnje strane zavoja. Na taj se način sprječava proklizavanje, poboljšava trakcija i djeluje protiv podupravljanja.

XDS+ se temelji na sustavu XDS te za razliku od ovog sustava reagira već pri poprečnom ubrzanju od 0,15 g (XDS: 0,6 g).

Dodatna prednost za vozača: zahvaljujući jednostranom, preciznom povećanju kočionog tlaka ponašanje vozila u zavojima još je preciznije te još više do izražaja dolaze i sportske karakteristike.

Ostale sigurnosne funkcije

ASR (regulacija pogonskog proklizavanja) sprječava proklizavanje kotača pri kretanju i ubrzanju na skliskom kolniku.
Potpora pri kočenju vozaču pruža podršku tijekom kočenja u nuždi povećanjem kočionog tlaka. Na taj se način uvelike može skratiti put kočenja.
MSR (regulacija momenta inercije motora) nastoji spriječiti blokiranje pogonskih kotača prilikom usporavanja vozila na skliskom kolniku.

Ova stranica koristi kolačiće (Cookies) koji nam pomažu da vam pružimo bolje korisničko iskustvo.
Prihvati i nastavi