Škoda predstavlja model Fabia 130, posebno izdanje izvedeno iz trenutačnog modela Fabia Monte Carlo 1.5 TSI. Ovo serijsko vozilo ograničenog izdanja nudi više snage, spušten vozni postroj, dinamičnije upravljanje i elemente dizajna koji podsjećaju na bogato i uspješno nasljeđe motosporta marke Škoda. Ono je također najbrži serijski model Fabia do sada s maksimalnom brzinom od 228 km/h. Fabia 130 spaja performanse i stil za ljubitelje vožnje, dok istovremeno slavi 130. obljetnicu društva Škoda Auto. Ovo ograničeno izdanje sada je dostupno za narudžbu na mnogim europskim tržištima. Isporuke bi trebale početi u prosincu 2025.
Proslava 130 godina marke Škoda: snažno posebno izdanje modela Fabia
Škoda Auto predstavio je model Fabia 130, posebno izdanje koje se temelji na paketu opreme Monte Carlo i dodaje prepoznatljiv sportski karakter hatchbacka ponudi marke Škoda. Zahvaljujući od temelja unaprijeđenom pogonskom sklopu u odjelu za tehnički razvoj društva Škoda Auto, ovo ograničeno izdanje nudi 1.5 TSI motor s većom snagom i boljim upravljanjem. Nadalje, uključuje moduse vožnje i sustave potpore za vozača prilagođene dinamičnijoj vožnji te posebnu postavku 7-stupanjskog mjenjača s dvije spojke DSG koja nadopunjuje sportski karakter modela. Fabia 130 također sadrži detalje nadahnute motosportom i elemente za aerodinamičku optimizaciju modela, a ističe se zahvaljujući jedinstvenim kotačima. Najnoviji dodatak ponudi modela Fabia nudit će se u ograničenim količinama.
Poboljšanja snage i performansi: najbrži serijski model Škoda Fabia do sad
Srž modela Fabia 130 poboljšani je 1.5 TSI EVO2 motor koji isporučuje 130 kW umjesto izvornih 110 kW. Postavljeni od strane stručnjaka za pogonske sklopove u odjelu za tehnički razvoj marke Škoda, neki dijelovi poput usisnog razvodnika, prigušivača vibracija i klackalica unaprijeđeni su kako bi odgovarali povećanoj snazi. Motor sada proizvodi veću snagu već od 3500 o/min, a vrhunac od 130 kW dostupan je između 5750 i 6000 o/min, s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm dostupnim između 1500 i 4000 o/min.
7-stupanjski mjenjač s dvije spojke DSG posebno je nadograđen ključnim poboljšanjima, uključujući više točke promjene stupnjeva prijenosa za brže ubrzanje, prebacivanje u niže stupnjeve prijenosa s dvostrukom spojkom u sportskom načinu rada za mirnije promjene stupnjeva prijenosa i modificiranu logiku kočenja za brže ponovno ubrzanje.
Prema nedavnim testovima, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, što je 0,4 sekunde brže od standardnog modela. Za ubrzanje od 60 do 100 km/h potrebno je 3,8 sekundi (u usporedbi s 4,1 sekundom), a za ubrzanje od 80 do 120 km/h 4,8 sekundi (u usporedbi s 5,3 sekunde). Maksimalna brzina sada iznosi 228 km/h, što ovaj model čini najbržim serijskim modelom Fabia do sada.
Fabia 130 serijski je opremljena sportskim ovjesom spuštenim za 15 mm u kombinaciji s 18-inčnim kotačima, što poboljšava upravljivost i stabilnost. Upravljanje je također modificirano, nudeći preciznije povratne informacije i trenutni odziv u novo prilagođenim modusima vožnje Normal i Sport.
Ovo posebno izdanje također uključuje dvostupanjski sustav dinamičke kontrole dostupan putem izbornika automobila. Sustav protiv proklizavanja (ASR) može se isključiti za deaktivaciju kontrole proklizavanja i omogućivanje kontroliranog proklizavanja u odgovarajućim uvjetima. Odabir modusa ASR Sport + ESC Sport omogućuje veće proklizavanje kotača, dok ESC sustav intervenira kasnije, osiguravajući uzbudljivo, ali sigurno iskustvo vožnje.
Vanjski dizajn: odvažan i sportski
Fabia 130, temeljena na paketu opreme Monte Carlo, dostupna je u četiri boje – bijeloj, crvenoj, plavoj i crnoj, upotpunjenima zacrnjenim stupovima i krovom. Vanjski dio uključuje sjajne crne detalje poput prednjeg i stražnjeg spojlera te difuzora. Na prednjim blatobranima i prtljažniku ističu se posebne oznake 130 nadahnute motosportom. Bi-LED glavna svjetla imaju crna kućišta koja prednjem dijelu vozila daju elegantniji izgled. Jedinstveni 18-inčni Libra kotači boje dima, zajedno sa smanjenom visinom vožnje, pojačavaju dinamičan izgled vozila. Stražnji dio vozila ima crnu prugu koja podsjeća na modele Fabia Rally2 – značajku poznatu iz prošlih posebnih izdanja modela Fabia. Dvostruki završeci ispušne cijevi istaknuto su postavljeni ispod difuzora, naglašavajući dinamičan izgled vozila i njegov sportski karakter.
Uređenje unutrašnjosti: ravnoteža između udobnosti i kontrole
Unutrašnjost modela Fabia 130 dizajnirana je za maksimalnu udobnost i kontrolu u svakoj situaciji. Električna sportska sjedala s bočnim potporama pružaju optimalnu potporu tijekom dinamičnog skretanja. Trokrako višenamjensko sportsko kolo upravljača i papučice od nehrđajućeg čelika dodatno doprinose ambijentu usmjerenom na performanse. Posebni crni aluminijski pragovi vrata i srebrni ukrasni elementi na instrumentnoj ploči i ručkama vrata dodaju sportski dodir. Virtualni cockpit od 10" dio je serijske opreme, a opcijski 9" infotainment zaslon omogućuje naprednu povezivost.
Iskustvo i nasljeđe motosporta: gradimo na temeljima uspjeha
Popularna Fabia prvi je put predstavljena 1999. i postigla je izvanredan uspjeh s više od 5 milijuna proizvedenih vozila do danas. Do danas su postojala dva RS modela, Fabia RS prve generacije s 1.9 TDI motorom i Fabia RS druge generacije s 1.4 TSI motorom. Treća generacija proslavila je nasljeđe motosporta ograničenim posebnim izdanjem R5.
Motosport je dio DNK-a marke Škoda, a model Fabia ima snažnu povezanost s njim – naime s WRC, S2000 i Rally2 vozilima koja se od 2003. temelje na ovoj platformi. Od 2015. nadalje, Škoda Motorsport razvija 3. i 4. generaciju vozila Fabia za natjecanja u kategoriji Rally2 (prije R5). Osvojivši mnoge naslove u WRC2 i ERC natjecanjima, kao i nacionalnim i regionalnim natjecanjima, te prodavši gotovo 700 jedinica privatnim kupcima, Fabia je postala najuspješnije trkaće vozilo u svojoj klasi.
Novo, ograničeno posebno izdanje modela Fabia 130 nastavlja ovo nasljeđe, nudeći performanse i dizajn nadahnut uspjesima marke Škoda u motosportu. Isporuke će započeti u prosincu 2025.