Modeli
24.02.2021

Vrhunski rezultat

Najveći doseg novog modela Škoda Enyaq iV iznosi više od 520 kilometara*. Ovaj SUV pri tome profitira od aerodinamike zbog koje se posebno ističe u svojem segmentu vozila.

Zahvaljujući aerodinamičnoj karoseriji prvi model marke Škoda s potpuno električnim baterijskom pogonom razvijen na temelju modularne električne platforme (MEB) Volkswagen koncerna odlikuje se izvrsnom vrijednošću koeficijenta otpora zraka od cw 0,257. 

 

 

Ovu vrhunsku vrijednost, uz karoseriju čija su brojna područja optimizirana u pogledu aerodinamike, osiguravaju inteligentni detalji: posebni aero kotači, aktivno upravljanje vođenjem zraka u središnjem prednjem otvoru za zrak i posebno oblikovana vanjska zrcala koja nisu smještena u strukturi trokuta prozora A stupa, već na prednjim vratima.

Škoda Enyaq iV prvi je serijski model češkog proizvođača automobila koji se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna. Ovo SUV vozilo s potpuno električnim baterijskim pogonom silazi s proizvodne trake matične tvornice marke Škoda u češkom mjestu Mladá Boleslav te tako postaje jedinim europskim modelom na temelju platforme MEB koji se proizvodi izvan Njemačke.

Njegovu karoseriju istovremeno karakteriziraju emocionalnost i aerodinamičnost. U kombinaciji s učinkovitim elektromotorom snage 150 kW, Enyaq iV 80 prema službenom WLTP ciklusu vožnje i uz potpuno napunjenu bateriju može ostvariti doseg veći od 520 kilometara*. 

Aktivno upravljanje vođenjem zraka regulira dovod hladnog zraka u skladu s potrebama

Na prednjem dijelu modela Enyaq iV nalazi se namjestiva roleta za hlađenje u središnjem otvoru za dovod zraka. Ovisno o potrebi za zrakom za hlađenje električnog pogona, litij-ionske baterije i klima-uređaja, elektronika vozila otvara roletu za hlađenje samo do potrebne mjere. Kada je ta roleta u potpunosti zatvorena, to će također imati vrlo povoljan učinak u pogledu aerodinamike modela Enyaq iV, a doseg će se povećati do sedam kilometara.

Aerodinamički optimizirani oblik prednjeg spojlera ciljano vodi zrak u područje ispod vozila. Ondje se on odvodi duž obloženog podvozja, dok zračne zavjese u prednjem braniku optimalno vode zrak u smjeru stražnjeg dijela vozila duž kućišta kotača. Budući da su već sami kotači zaslužni za oko 25 % otpora zraka, za model Enyaq iV dostupni su kotači od lakog metala s optimiziranom aerodinamikom.

Vanjska zrcala, krovni spojler i stražnji difuzor smanjuju zračne struje iza vozila

Niskom koeficijentu otpora zraka također pridonosi smanjenje turbulencija u području iza vozila. Izduženi profil krova i krovni spojler s integriranim bočnim elementima u obliku peraja povećavaju pogon vozila te s bočnim rubovima za strujanje zraka na stražnjem braniku osiguravaju besprijekornu mogućnost upravljanja zračnom strujom karoserije. Glatko podvozje smanjuje turbulencije i uravnotežuje zračnu struju ispod vozila. Također, stražnji difuzor uz integrirani profil spojlera u kombinaciji s krovnim spojlerom uravnotežuje kovitlanja zraka iza modela Enyaq iV.

Kretanja zračne struje oko vozila poboljšavaju i aerodinamički optimizirana vanjska zrcala, čiji je oblik zaslužan za to da se, uz otpor zraka, smanjuju i zvukovi vjetra te da se zrak ciljano vodi u smjeru stražnjeg dijela vozila. Kako bi taj učinak bio još bolji, vanjska zrcala nalaze se na prednjim vratima, a ne u strukturi trokuta prozora A stupa, što sada omogućuje da duž njega protječu zračne struje.

 

 

* podaci su privremeni