Savršeni svakodnevni suputnik: 25 godina modela Škoda Octavia Combi
- U utorak, 3. ožujka 1998., Škoda je na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi predstavila svoj novi model karavana, koji je u mnogim područjima nadmašio modele niže srednje klase
- Četvrta moderna generacija danas nastavlja nasljeđe legendarnog modela Škoda Octavia Combi
- Praktični karavan u proteklih je 25 godina isporučen više od 2,8 milijuna kupaca u brojnim zemljama diljem svijeta
Dana 3. ožujka 1998. marka Škoda je na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi predstavila prvi model Octavia Combi moderne generacije. Nekoliko tjedana ranije, u veljači 1998., započela je serijska proizvodnja budućeg najprodavanijeg modela u modernom proizvodnom pogonu u tvornici Mladá Boleslav. Tijekom proteklih 25 godina, legendarni model razvio se u jedan od najuspješnijih karavana u svojoj klasi u mnogim zemljama. U trenutačnoj četvrtoj generaciji dostupne su i elektrificirane varijante: plug-in hibridni pogon u Octaviji Combi i blaga hibridna tehnologija u Octaviji Combi e-TEC. Prednosti praktičnog modela Škoda Octavia Combi tradicionalno uključuju odličan omjer cijene i kvalitete, velik broj sustava potpore za vozača te najvišu moguću razinu aktivne i pasivne sigurnosti. To su u prosincu 2022. ponovno potvrdili rezultati Euro NCAP testa, koji vrijede do 2028.
Predanost tradiciji
Model Octavia prekretnica je u povijesti marke Škoda dugoj više od 127 godina, točnije od 1959. Dana 11. rujna 1960. modelom Octavia Combi predstavljena je još praktičnija verzija modela. Model se isticao po svojoj prostranosti i varijabilnoj "karoseriji karavana", koji je objedinio sve prednosti osobnog vozila s onima lakog gospodarskog vozila. Dužinom od samo 4065 mm, širinom od 1600 mm i visinom od 1430 mm Škoda Octavia Combi nudila je prostor za pet putnika i 690 litara prtljage. Ako su bila potrebna samo prednja dva sjedala, bilo je moguće dobiti 1050 litara teretnog prostora. K tomu je model imao i prostor za spavanje te je nudio brojne druge praktične značajke. U razdoblju između 1961. i 1971. s proizvodne trake u pogonu Kvasiny sišlo je 54 100 vozila modela Octavia Combi. Škoda se u pogledu osnove oslonila na provjereni koncept s "backbone" okvirom šasije i sprijeda postavljenim četverocilindričnim benzinskim motorom s pogonom na stražnje kotače. Robusna konstrukcija i udaljenost od tla od 175 mm dokazali su se čak i u zahtjevnim uvjetima.
Moderna karijera
Drugo, još uspješnije poglavlje započelo je 1992. godine, nedugo nakon što se češki proizvođač pridružio Volkswagen koncernu. Novo razvijena Octavia bila je model marke Škoda koji se temeljio na platformi koncerna A4. Dizajnerski tim, predvođen Dirkom van Braeckelom, već je u to vrijeme radio s digitalnom CAD tehnologijom. Proizvodnja modela Škoda Octavia s hatchback karoserijom započela je u rujnu 1996. u potpuno novoj hali za montažu u tvornici Mladá Boleslav, jednoj od najmodernijih tvornica u Europi. Od rujna 1997. proizvedeno je oko 200 jedinica novog modela Octavia Combi kao dio predserije. Takozvana pilot serija nije isporučena kupcima. Stvarna proizvodnja započela je u veljači 1998., malo prije službene svjetske premijere u utorak, 3. ožujka 1998. na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Prve isporuke kupcima uslijedile su već u svibnju 1998. Četiri i pol metra dugo vozilo imalo je međuosovinski razmak od 2512 mm, a Octavia Combi bila je šest milimetara duža i 26 mm viša od modela s hatchback karoserijom. Zapremina prtljažnika iznosila je 548 do 1512 litara, zbog čega je bio jedan od najvećih u klasi.
Bezvremenski elegantno dizajnirana karoserija podjednako je oduševljavala stručnjake i kupce. Uz nagrade poput Češke nacionalne nagrade za dizajn (1999.), to je posebno vidljivo u statistici prodaje.
Godine 1998. verzija Combi imala je 15 posto udjela u prodaji serije Octavia, a 2001. udio je već bio na 40,5 posto. Tijekom 13-godišnjeg razdoblja proizvodnje proizvedeno je 470 600 vozila ovog modela.
Sve veća popularnost
Od ljeta 2004. prva, interno poznata kao A4, i druga moderna generacija modela Octavia Combi s proizvodne su trake silazile paralelno. Dva su se vozila savršeno nadopunjavala na tržištu tijekom šest godina. Dizajnerski tim predvođen Thomasom Ingenlathom bio je odgovoran za moderne oblike nasljednika, modela Octavia A5. Do 2013. godine 881 200 kupaca kupilo je karavansku izvedbu, što je činilo 33 posto prodaje modela Octavia u cijelom svijetu.
Treća generacija modela Octavia Combi (A6), koja je uvedena 7. ožujka 2013., uspjela je nadmašiti uspjeh svog prethodnika. Ponuda je postupno proširena modelom Octavia Scout. Outdoor verzija je nudila inovativni 4×4 pogon na sve kotače, automatski mjenjač i mnoge druge moderne značajke. U razdoblju između 2012. i 2020. godine proizvedeno je 1 195 500 vozila modela Octavia Combi treće generacije.
Četvrta generacija: elektrifikacija
Četvrta generacija došla je na tržište u studenom 2019. i prvi je serijski model marke Škoda s blagom hibridnom e-TEC tehnologijom. Marka Škoda je osim toga po prvi put u ponudi imala model Octavia Combi s plug-in hibridnim pogonom, koji je bio dostupan i u sportskoj verziji kao Octavia Combi RS. Četvrta moderna generacija najprodavanijeg modela marke već je prešla brojku od četvrt milijuna isporučenih vozila. Time je model Škoda Octavia Combi u proteklih 25 godina ukupno kupilo više od 2,8 milijuna kupaca.
Od 1. ožujka do 17. svibnja u Škoda muzeju u Mladoj Boleslav postavljena je izložba posvećena povijesti modela Octavia.