Deset godina strategije GreenFuture: važne ključne točke ostvarene programom održivosti društva Škoda Auto
-
Od 2013. godine strategija GreenFuture pokretala je i podržavala ambiciozne ciljeve u pogledu održivosti, koje ovaj proizvođač automobila nastavlja unaprjeđivati i proširivati
-
Važne ključne točke u pogledu održivosti koje su postignute: pokretanje proizvodnje potpuno električnog vozila Enyaq, proizvodnja na lokaciji Vrchlabí s neutralnom emisijom CO2 te više od 1 244 000 stabala koja će biti posađena do kraja 2023. godine u okviru inicijative "Škoda Trees"
-
Proizvođač automobila namjerava postići operacije s neutralnom emisijom CO2 u svim češkim i indijskim tvornicama do 2030. godine, a 100 % ugljičnu neutralnost do 2050. godine
-
Treći godišnji događaj GreenWeek pružio je zaposlenicima društva Škoda Auto nove
prilike za obrazovanje i uključivanje u ekologiju i održivost
Zaštita okoliša utkana je u korporativnu strategiju društva Škoda Auto. Pokrenut prije deset godina, program GreenFuture obuhvaća brojne mjere, a njegovi se ciljevi uvijek iznova unaprjeđuju i proširuju. Češki proizvođač automobila ostvario je tijekom posljednjih nekoliko godina brojne važne ključne ciljeve u pogledu održivosti. Ekološke aktivnosti također predstavljaju temelj strategije "Next Level - Škoda Strategy 2030", koja obuhvaća ambiciozne planove u raznim područjima. Nedavni, treći godišnji događaj GreenWeek pružio je zaposlenicima mogućnost da se osvrnu na ključne točke uz istovremeno podizanje razine svijesti o važnosti održivosti unutar poduzeća.
Andreas Dick, član uprave društva Škoda Auto nadležan za područja proizvodnje i logistike, rekao je: "U društvu Škoda Auto ispunjavamo svoja obećanja kada je riječ o održivosti. Naš program GreenFuture dokaz je te predanosti. Održivost je jedna od naših temeljnih vrijednosti i čvrsto je usidrena u našu korporativnu strategiju. Provodimo sveobuhvatne mjere ne samo na našim međunarodnim, najsuvremenijim proizvodnim lokacijama, već i duž cjelokupnog vrijednosnog lanca. U suradnji sa svojim partnerima nastojimo trajno smanjiti ekološki otisak naših poslovnih aktivnosti i proizvoda."
GreenFuture usredotočuje se na zaštitu okoliša duž cjelokupnog vrijednosnog lanca Društvo Škoda Auto prije deset je godina objedinilo skup mjera za zaštitu okoliša, koji se neprestano širi, u okviru strategije GreenFuture, a ona počiva na trima stupovima:
GreenProduct fokusira se na razvoj vozila koja su u što većoj mjeri ekološki prihvatljiva, pri čemu se u obzir uzimaju ne samo potrošnja goriva i energije, već i upotrijebljeni materijali i mogućnost njihova recikliranja. GreenFactory objedinjuje sve napore usmjerene na proizvodnju sa štedljivom upotrebom resursa. Uz GreenRetail marka potiče ekološki prihvatljive operacije u svojim autokućama i servisnim centrima.
Važne ključne točke za GreenProduct, GreenFactory i GreenRetail
Pokrenut tijekom 2013. godine, projekt GreenFuture proživio je već cijelo jedno desetljeće hvalevrijednih postignuća. Uz napretke u pogledu proizvodnje, dizajna vozila i pametne upotrebe recikliranih materijala i materijala koji se mogu reciklirati, također je prigrlio inicijative u pogledu korporativne društvene odgovornosti. Na primjer, 2020. godina bila je važna za područje GreenProduct jer je društvo Škoda Auto pokrenulo serijsku proizvodnju modela Enyaq, svojeg prvog potpuno električnog vozila. Unutar područja GreenFactory, proizvodnja baterijskih sustava za potpuno električna MEB vozila počela je 2022. godine na lokaciji Mladá Boleslav. Prelazak tvornice na lokaciji Vrchlabí na ugljično neutralnu proizvodnju tijekom 2020. godine slovi kao još jedno važno postignuće. U području GreenRetail društvo Škoda Auto posadilo je stablo za svaki automobil koji je prodan u Češkoj Republici od 2007. godine. Do kraja 2023. godine bit će posađeno više od 1 244 000 stabala u okviru inicijative "Škoda Trees". Opsežan pregled važnih ključnih točaka strategije GreenFuture može se pronaći na priloženoj infografici.
Škoda Auto bit će potpuno ugljično neutralno poduzeće do 2050. godine
Češki proizvođač automobila fokusira se na povećanje održivosti duž cjelokupnog vrijednosnog lanca. To nastojanje uključuje sveobuhvatnu upotrebu recikliranih materijala i materijala koji se mogu reciklirati te prenamjenu visokonaponskih baterija iz električnih vozila u stacionarne jedinice za punjenje prije nego što se podvrgnu opsežnom postupku recikliranja, dok se sirovine upotrebljavaju za proizvodnju novih ćelija. Sve te mjere pridonose dugoročnom smanjenju emisija stakleničkih plinova tijekom cjelokupnog vijeka trajanja proizvoda, a time podržavaju cilj Volkswagen koncerna da postane ugljično neutralnom organizacijom do 2050. godine.
Podizanje razine svijesti unutar poduzeća: radionice za zaposlenike o održivosti tijekom događaja GreenWeek
Na nedavnom, trećem događaju GreenWeek, koji se održavao od 18. do 22. rujna, poduzeće je predstavilo svoje trenutačne inicijative i ciljeve u pogledu očuvanja okoliša i održive proizvodnje. Godišnji događaj za zaposlenike uključivao je uvide kojima su se predstavili razni načini kako pojedinci mogu doprinijeti zaštiti okoliša. Članovi tima imali su priliku putem prijenosa uživo gledati prezentacije kako nazočnih tako i vanjskih gostiju, a sve one fokusirale su se na temu održivosti u automobilskoj industriji, na nacionalnoj razini i u svakodnevnom životu. Gledatelji su saznali ne samo planove i korake poduzeća, već i prilike za ostvarivanje osobnog doprinosa zaštiti okoliša.
Izvješće o održivosti za 2021./2022. i više informacija o posebnoj pomoćnoj web-stranici za održivost
Od 2007. godine društvo Škoda Auto svake je dvije godine redovito izvješćivalo sve donositelje odluka o svojim ciljevima i napretku u području održivog razvoja. Novo izdanje izvješća dostupno je ovdje. Nadalje, društvo Škoda Auto nedavno je pokrenulo sveobuhvatnu pomoćnu web-stranicu posvećenu svim temama održivosti i povezanim projektima. Ova platforma donositeljima odluka omogućava istraživanje i praćenje kontinuiranih napora i inicijativa poduzeća u pogledu svih okolišnih, društvenih i upravljačkih (ESG) stupova.