Modeli

NA PUTU KROZ POVIJEST

Naravno, ovdje ne postoji dovoljno prostora kako bi se naveli svi uspjesi, nagrade, diplome, pehari, plakete i odlikovanja koji se kriju na polici s trofejima marke Škoda. No krenite na put kroz povijesti i saznajte neke zanimljive priče o vozačima u vozilima koja nose ambleme marki L&K i Škoda na automobilističkim natjecanjima na nekoliko kontinenata. Danas te nagrade krase sjedište Škoda Motorsport ili su blaga koja se mogu pronaći među cijelim nizom eksponata u muzeju Škoda Museum u gradu Mladá Boleslav.

1909

"Industrijska nagrada" princa Erika od Thurn i Taxisa 

Brza i iznimno pouzdana vozila marke LAURIN & KLEMENT nisu bila samo predvodnici na takozvanim utrkama izdržljivosti. Ona su također postizala izvrsne rezultate pri vožnji uzbrdo, koja je nekoć bila iznimno popularan format utrka. Impresivan niz pobjeda okrunjen je "Industrijskom nagradom" koju je 1909. godine utemeljio princ Erik od Thurn i Taxisa. Nagrada je trebala pripasti onomu automobilskom proizvođaču koji bi osvojio najviše motosportskih nagrada tijekom 1909., 1910. i 1911. godine odabirom automobilskog proizvođača s popisa koji je izradio Austrijski automobilistički klub. Uzastopne pobjede marke L&K toliko su razbjesnile njezine konkurente da su tijekom naredne, 1912. godine članovi Austrijskog saveza automobilske industrije odlučili bojkotirati sva motosportska natjecanja koja su se održavala u Habsburškoj monarhiji - uz iznimku Alpske utrke.  

1914

Alpska utrka

Alpska utrka, čija je startna pozicija bila u Beču i čija je staza prolazila kroz nekoliko desetaka planinskih klanaca na visokim alpskim vrhovima, bila je jedno od najzahtjevnijih motosportskih natjecanja početkom 20. stoljeća. Golemi trofej potječe iz 1914. godine. Austrijski automobilistički klub, organizator te utrke, naručio je izradu lijepoga umjetničkog djela za trofej. Sama vrijednost upotrijebljenih materijala iznosila je oko 10 000 kruna, što je bilo jednako vrijednosti skupocjenog automobila. Trofej se trebao uručiti vozaču koji ne bi skupio nikakve kaznene bodove na utrkama tijekom 1912., 1913. i 1914. godine. No to je pošlo za rukom čak petorici vozača. Stoga su nagradili svu petoricu vjernim replikama originalnog trofeja. Iznimno postignuće marke LAURIN & KLEMENT bilo je to što je osvojila ne tri, već čak pet uzastopnih pobjeda (od 1910. do 1914. godine), nešto što nije pošlo za rukom nijednom drugom automobilskom proizvođaču. 

1964

Shell 4000 Rally

Početkom 1960-ih godina serija modela Škoda Octavia ubrajala se među najbolje automobile za utrke u toj kategoriji motora. Uz tri osvojena prva mjesta na utrci Monte Carlo Rally (1961., 1962. i 1963. godine) te pobjedama na drugim europskim natjecanjima, ovo je vozilo i na drugim kontinentima postizalo vrhunske rezultate, uključujući iznimno zahtjevnu utrku Shell 4000 Rally koja se vozila duž golemih kanadskih prostranstava od Montreala do Vancouvera. Naziv utrke odnosi se na duljinu staze: 4000 milja (oko 6437 kilometara). Godine 1962. model Škoda Octavia Super bio je jedino europsko vozilo koje je uspjelo svladati beskrajna prostranstva toga zahtjevnog terena. Trofej na slici osvojen je za utrku održanu naredne godine te ovjekovječuje 1., 2. i 4. mjesto u ukupnom poretku koje je momčad postigla u nešto snažnijem modelu Octavia TS 1200. Također, Škoda je postala drugom najuspješnijom markom u okviru toga natjecanja.     

1971

Wiesbaden Rally

Izvorni trofej osvojen je u okviru utrke Wiesbaden Rally u Njemačkoj. Utrkom održanom 1971. godine proslavila se pedeseta obljetnica toga natjecanja. Limuzine Škoda Š 110 L, s motorom ugrađenim u stražnjem dijelu vozila i pogonom na stražnje kotače, dominirale su u svojim kategorijama te osvojile 1., 2., 3. i 6. mjesto! Priča o samoj utrci također je zanimljiva. Izvorno osnovana kao zapadnonjemačko natjecanje, od 1968. do 1973. godine dio staze nalazio se u tadašnjoj Čehoslovačkoj Socijalističkoj Republici. Praški automobilski klub, a kasnije i automobilski klub mjesta Klatovy, bili su uključeni u organizaciju natjecanja. No stav socijalističke Čehoslovačke u pogledu "normalizacije" nije blagonaklono gledao na suradnju s kapitalističkim zemljama. Nakon što se Čehoslovačka udaljila od zapadnih zemalja, organizatori utrke pokušali su preseliti dio utrke u Francusku, no to im nikada nije pošlo za rukom i utrka nikada nije uspjela ponovno pridobiti staru slavu. 

1977

Škoda Rally

Predstavnik jednog od niza trofeja koji obilježavaju trijumfe coupé modela Škoda 130 RS , jednog od najuspješnijih vozila s 1,3-litrenim motorom iz 1970-ih, u okviru tadašnjih utrka i natjecanja na trkaćim stazama. Natjecateljska verzija poznatog modela Š 130 RS, koji se nazivao "Porsche Istoka" zbog motora ugrađenog u stražnjem dijelu vozila i sportskog karaktera, proslavila je svoj debi na trkaćoj stazi međunarodne utrke Škoda Rally održane u srpnju 1976. godine. Tvornička momčad, čiji su članovi bili Václav Blahna i Lubislav Hlávka, osigurala je neprikosnovenu pobjedu za marku, ostavivši iza sebe 181 momčad iz 11 zemalja. Naš trofej iz 1977. godine obilježava drugu od pet uzastopnih pobjeda koje su postignute u modelu Škoda 130 RS, a za čijim je kolom upravljača tada sjedio norveški vozač John Haugland. 

1994

Monte Carlo Rally

Godine 1987. svoj je debi proslavio potpuno novi model Škoda FAVORIT s poprečno ugrađenim prednjim motorom. Mlada tvornička momčad, čiji su članovi bili Pavel Sibera i Petr Gross, četiri je puta zaredom pobijedila u kategoriji vozila od 1300 cm3 na Utrci Monte Carlo u modificiranom modelu FAVORIT 136 L/A (od 1991. do 1994. godine). Razvojem trkaćih vozila s pogonom 4x4 tijekom toga razdoblja stvoren je nepremostiv jaz između automobila s pogonom na sve kotače i onih koji ga nemaju. Međunarodna automobilistička federacija (FIA) pokrenula je novo natjecanje za automobile s pogonom 4x2 s usisnim motorima zapremine do 2000 cm3. To je predstavljalo izvrsnu priliku za FAVORIT 136 L! U sezoni 1994. godine momčadi Pavel Sibera - Petr Gross i Emil Triner - Jiří Klíma izborile su se u teškoj konkurenciji vozila s 2-litrenim motorom te osvojile trofej FIA-e prikazan na slici za pobjedu u ukupnom poretku u kategoriji F2.

2010

Intercontinental Rally Challenge Champion za proizvođače

Ovaj trofej iz 2010. godine označava pobjedu marke Škoda na međukontinentalnoj utrci Intercontinental Rally Challenge (IRC). Među svim tvorničkim momčadima, ona koja se sastojala od vozača Juha Hänninena i suvozača Mikka Markkule odvezla je svoj model Fabia S2000 do pobjede u ukupnom poretku vozača, dok su Jan Kopecký i navigator Petr Starý osvojili drugo mjesto. Kao rezultat toga marka Škoda Motorsport osvojila je trofej za proizvođače prikazan na slici. Također, vozila marke Škoda osvojila su 7 od 11 utrka u kojima su sudjelovala.

2013

European Rally Championship FIA-e za vozače

Vrijedan trofej prikazan na slici u svoje je ruke primio Jan Kopecký na kraju uspješne sezone tijekom 2013. godine dana 7. prosinca na ceremoniji dodjele FIA-inih nagrada u Parizu. Tvornička momčad, čiji su članovi bili Jan Kopecký i Pavel Dresler, ponovno je osvojila utrku European Rally Championship (ERC) u modelu Škoda Fabia S2000. Marka Škoda također je osvojila trofeje za proizvođače i vozače na utrkama Asia-Pacific Championships (APRC). Ostali međunarodni trofeji za prvenstva te su prosinačke večeri u Parizu uručeni vozačima i suvozačima marke Škoda koji su bili pobjednici u serijama utrka ERC i APRC, no i u južnoameričkom prvenstvu CODASUR.

2016

Svjetsko prvenstvo FIA World Rally Championship, WRC2 za momčadi

Trud koji su vozila marke Škoda uložila u okviru utrke World Rally Championship (WRC2) tijekom 2016. godine bio je nagrađen nizom trofeja. Dana 20. studenog "leteći Finci" Esapekka Lappi i Janne Ferm postali su svjetskim prvacima u modelu Škoda Fabia R5, pri čemu je pobjeda na utrci Rally Australia marki Škoda priskrbila prvi trofej za vozače i suvozače u povijesti natjecanja WRC2. Dvojac je osvojio četiri od sedam etapa utrke WRC2 u kojima se natjecao. Ukupno je gledano modelom Škoda Fabia R5 osvojeno 10 od 13 etapa utrka WRC2 tijekom 2016. godine. Lijepi trofej za tim čije su momčadi osvojile najveći broj bodova uručen je predstavnicima marke Škoda povodom svečanosti dodjele nagrada FIA-e u Beču dva tjedna nakon odlučujuće utrke Rally Australia.

2018

FIA Asia-Pacific Rally Cup za proizvođače

Baš poput tvorničkih momčadi marke Škoda Motorsport, pod amblemom strijele s krilima utrkivali su se i privatni natjecatelji te osvojili cijeli niz trofeja. U okviru programa za Škoda kupce tijekom prethodnih je godina nekoliko stotina trkaćih automobila marke Škoda pronašlo svoje vlasnike. Cusco je bila prva privatna momčad koja se natjecala u modelu Škoda Fabia R5 u Japanu - i uskoro je nizala jedan uspjeh za drugim. Pobjeda na utrci China Rally u 2018. godini značila je da su vozač Yuya Sumiyama i njegov navigator Takahiro Yasui osvojili svih pet etapa utrke FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC) u modelu Škoda Fabia R5, što je rezultiralo najvećim brojem osvojenih bodova i potpunom dominacijom. Trofej na fotografiji uručen je povodom pobjede marke Škoda u ukupnom poretku utrke FIA APRC za proizvođače 2018. godine.

2019

FIA World Rally Championship, WRC2 Pro za proizvođače

Novo vozilo marke Škoda za sezonu tijekom 2019. godine bio je model Fabia R5 evo, a nije trebalo proteći dugo vremena dok vozilo nije osvojilo sve naslove na svjetskom prvenstvu FIA World Rally Championship u kategoriji WRC2 Pro za tvorničke momčadi, i to kako u rangu za vozače tako i u rangu za proizvođače. U prvoj je kategoriji pobjedu osigurala momčad čiji su članovi bili Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen, pri čemu je Rovanperä postao najmlađim pobjednikom u povijesti toga natjecanja. U kategoriji WRC2 prvo je mjesto osvojila momčad kupaca marke Škoda čiji su članovi bili Pierre-Louis Loubet i Vincent Landais. Svi oni - kao i brojni drugi - iznova su dokazali da je motosport i dalje središnji te iznimno uspješan dio DNK-a marke Škoda

Ova stranica je dodatni dio stranice koja se otvara. Kliknite na gumb/polje kako biste dospjeli na tu stranicu.

Natrag na otvorenu stranicu