Savjeti za štednju goriva
Vozite moderno i uz predviđanje situacija u prometu
Upola manje stresa - dvostruka ušteda: onaj tko se vozi opušteno i ravnomjerno, ne koči puno, prati promet, dopusti da se vozilo nekada kotrlja i bez pogona i koristi inerciju, troši znatno manje goriva i vozi se opuštenije.
Također i na autoputu: umjesto 160 km/h radije vozite 130 km/h i štedite gorivo. Vožnja uz predviđanje situacija u prometu među ostalim će vam pomoći i da izbjegnete zastoje.
Vozite u najvišem mogućem stupnju prijenosa.
Prebacite već na 30 km/h u teći stupanj prijenosa - štedite ranijim prebacivanjem u viši stupanj prijenosa. Da vožnja na niskom broju okretaja šteti motoru, predstavlja bajku. TDI i TSI motorima godi kada već na 30 km/h prebacite u treći stupanj prijenosa, jer oni već na 2000 o/min razvijaju iznenađujuće veliku snagu. Nakon pokretanja vozila možete već nakon jedne duljine vozila prebaciti u drugi stupanj prijenosa. A kod prebacivanja u više stupnjeve ponekad neki stupanj možete i preskočiti. Uvijek odaberite najviši mogući stupanj prijenosa. Brzina od 50 km/h u 5. stupnju prijenosa mnogim automobilima ne predstavlja nikakav problem. Sve dok vaše vozilo vozi bez trzaja i dok akustički zvuči dobro, broj okretaja nije prenizak.
Iskoristite funkciju prekida dovoda goriva u motor.
0,0 litara - vozite se za 0 kuna: pravilne tehnike vožnje omogućuju veliku uštedu. Jeste li znali da na pokazivaču možete postići "trenutačnu potrošnju" od točno 0,0 l / 100 km? I to tako da uz umetnut stupanj prijenosa pustite vozilo da se kotrlja! Zahvaljujući funkciji prekida dovoda goriva u motor tada nećete potrošiti i kap goriva. Najbolje je da ovu pametnu metodu koristite kada dodatno profitirate i od efekta kočenja motorom. Dakle kod vožnje na nizbrdicama ili kada se približavate crvenom semaforu. I nakon izbacivanja iz stupnja prijenosa trošite znatno manje goriva. Ova je metoda posebno učinkovita kada - zahvaljujući vožnji uz predviđanje situacija u prometu - vozilo na dužim dionicama možete pustiti da se kotrlja bez pogona.
Umjereno koristite dodatnu opremu
Uštedite i do 2 litre: dodatna oprema čini vožnju komfornijom - ali uz prekomjerno korištenje na žalost i skupljom. Tako klima-uređaj primjerice troši gorivo - i to ne malo. Kako bi se ljeti temperatura u unutrašnjosti spustila i zadržala niskom, klima-uređaj na niskim brzinama troši i do 2 litre na 100 km. Temperaturu možete spustiti i prozračivanjem vozila prije kretanja i kraćom vožnjom sa spuštenim prozorima. Povremeno tijekom vožnje provjerite koju opremu trenutačno koristite, i da li vam je stvarno potrebna.
Provjerite tlak u gumama.
S malo zraka uštedite i do 15 posto: ušteda goriva počinje već prije vožnje jednostavnom kontrolom tlaka u gumama! Otpor kotrljanja u ukupnoj potrošnji sudjeluje i do 15%. Kada svoje gume napumpate na tlak koji se preporučuje za puno opterećenje (vrijednosti možete pronaći na poklopcu spremnika za gorivo), smanjuje se otpor kotrljanja, a time i potrošnja. Kod nabave guma pazite na to da imaju što manji otpor kotrljanja - tako ćete uštedjeti dodatnih 3% goriva, a i buka će biti manja.
Izbjegavajte kratke dionice.
Štedite kombinirajući vožnje: motor najviše troši kada je hladan. To konkretno znači: ako se često vozite na kratkim dionicama, potrošnja se može povećati i na 30 l/100 km! Ako međutim jednom vožnjom obavite više poslova, možete uštedjeti gorivo. Tada motor vašeg automobila može brže postići radnu temperaturu, pa troši znatno manje goriva.
Koristite ulje za lagan rad.
Kvalitetom uštedite i do 5%: ako se motor počne ranije dobro podmazivati, ranije će se smanjiti i razina emisije ispušnih plinova. To je posebice važno kod pokretanja nezagrijanog motora i vožnje na kraćim dionicama. Dobro motorno ulje se stoga prije svega mora dobro rasporediti.
Smanjite otpor zraka.
Vozite se učinkovitije uz manji otpor zraka. Dobra aerodinamična svojstva ključ su manje potrošnje, posebice na višim brzinama. Karoserija vaše Škode stoga je koncipirana tako da vjetru nudi što manji otpor. Krovne nadogradnje kao što su nosač i za bicikle i krovne kutije za prtljagu tu prednost međutim mogu poništiti u potpunosti. Stoga ima smisla da između dva vikenda skijanja ili vožnje mountainbikea skinete krovni nosač.
Izbjegavajte nepotrebni teret.
Smanjenjem mase uštedite i do 0,3 litre goriva. Svaki kilogram prtljage troši gorivo. Da budemo precizni: 100 kg mase povećava potrošnju za 0,3 l/100 km. Stoga redovito provjeravajte sadržaj svog prtljažnika. Možete štedjeti i sa samim gorivom. Napunite spremnik uvijek samo do pola, jer pun spremnik povećava masu, a time i potrošnju.