Modeli

Oštećenja i njega laka

o

Udarci kamenčića na laku

Udarci kamenčića na laku, primjerice zbog šljunka na cesti, mogu se po želji prekriti pomoću posebnih lakova.

Prednosti:

  • Lak se stavlja samo na ogrebotinu nastalu uslijed udarca kamenčića - preostali lak ostaje u originalnom stanju
  • Zaštita od hrđe i korozije pri neposrednom otklanjanju štete
  • Ušteda vremena i troškova
  • Očuvanje vrijednosti vašeg vozila

Iznimke:

  • Nije prikladno za jako pogođene, velike površine
  • Nije prikladno za srebrne lakove

Metoda je posebno prikladna za tamne lakove.

Udubljenja ili izbočine

Sada se mogu ukloniti bez oštećenja originalnog laka. Tako ćete očuvati besprijekorni izgled i vrijednost vašeg vozila.

Prednosti:

  • Nije potrebno lakiranje
  • Originalni lak ostaje očuvan
  • Ušteda vremena i troškova
  • Očuvanje vrijednosti vozila

Preduvjeti:

  • Lak nije oštećen (event. potreban dodatni popravak laka)
  • Oštećenje na dostupnom mjestu (sa stražnje strane)

Održavanje vozila izvana

Automatske autopraonice.
Lak vozila otporan je u toj mjeri da se vozilo u normalnim slučajevima može bez problema prati u automatskim autopraonicama. Prije automatskog pranja vozila nije potrebno poduzimati nikakve posebne mjere, osim uobičajenih (zatvoriti prozore i pomični/podizni krov, odvojiti tvornički montirane antene i okrenuti ih prema dolje i sl.). Nakon automatskog pranja s konzerviranjem potrebno je ukloniti masnoću s profila gumica brisača.

Ručno pranje.
Kod ručnog pranja nečistoću treba natopiti s dovoljno vode i što bolje isprati. Vozilo zatim laganim pritiskom očistite mekom spužvom, rukavicom ili četkom za pranje. Pritom čistite odozgo prema dolje - počevši od krova. Lakirane površine vozila čistite samo laganim pritiskom. Autošampon koristite samo kod tvrdokornih onečišćenja. Nakon pranja vozilo isperite i osušite kožnom krpom za prozore.

Pranje s visokotlačnim uređajem za čišćenje.
Kod pranja vozila s visokotlačnim uređajem za čišćenje obavezno obratite pažnju na napomene za rukovanje visokotlačnim uređajem za čišćenje. To se prije svega odnosi na tlak i razmak kod prskanja. Održavajte dovoljan razmak od mekog materijala poput gumenih crijeva ili izolacijskog materijala. Nikako nemojte koristiti kružne mlaznice ili takozvana glodala za odstranjivanje prljavštine.

Konzerviranje.
Dobro konzerviranje u velikoj mjeri štiti lak vozila od štetnih utjecaja okoliša i lakših mehaničkih utjecaja. Vozilo treba tretirati visokovrijednim sredstvom za konzerviranje od tvrdog voska najkasnije onda kada se na čistom laku više ne stvaraju kapljice.

Novi sloj visokovrijednog sredstva za konzerviranje od tvrdog voska može se nanijeti na čistu lakiranu površinu nakon sušenja. I kod redovite primjene sredstva za konzerviranje kod pranja preporučujemo da lak vozila konzervirate s tvrdim voskom najmanje dva puta godišnje.

Poliranje.
Poliranje je potrebno samo kada lak vozila ne izgleda lijepo i kada sa sredstvom za konzerviranje više nije moguće postići sjaj.

Kromirani dijelovi.
Kromirane dijelove najprije očistite vlažnom krpom te ih nakon toga ispolirajte mekom, suhom krpom. Ako to nije dovoljno, upotrijebite sredstvo za njegu kromiranih površina iz Škoda originalnog pribora®.

Oštećenja laka.
Manja oštećenja laka poput ogrebotina ili udaraca kamenčića potrebno je odmah prekriti lakom (Škoda aplikator za lak) prije nastanka hrđe. Odgovarajući aplikatori za lak i raspršivači dostupni su u Škoda poslovnicama.

Plastični dijelovi.
Vanjski plastični dijelovi čiste se normalnim pranjem. Ako to ne bude dovoljno, plastični se dijelovi smiju tretirati i posebnim sredstvom za čišćenje plastike koje ne sadrži otapala.

Prozorska stakla.
Ostatke gume, ulja, masnoće, voska ili silikona odstranite posebnim sredstvom za pranje stakla odnosno posebnim sredstvom za odstranjivanje silikona. Prozorska stakla treba redovito prati i iznutra.

Stakla glavnih svjetala.
Za čišćenje glavnih svjetala nemojte koristiti agresivna sredstva za čišćenje niti kemijska otapala (opasnost od oštećenja plastičnog stakla) već sapun i čistu toplu vodu.

Brtve.
Gumene brtve na vratima, zaklopkama, pomičnom/podiznom krovu i prozorskim staklima ostat će elastičnije i duže će trajati ako se ponekad tretiraju sredstvom za njegu gumenih površina (npr. raspršivač s uljem bez silikona).

Brave.
Za odleđivanje brava preporučujemo raspršivač iz Škoda originalnog pribora® koji ujedno podmazuje i ima antikorozivno djelovanje.

Kotači:

  • Čelični kotači: kod redovitog pranja vozila potrebno je temeljito oprati naplatke i poklopce kotača. Tvrdokorne strugotine od kočenja koje su prionule uklonite industrijskim sredstvom za čišćenje. Oštećenja laka na naplatcima popravite prije nastanka hrđe.
  • Kotači od lakog metala: kotače od lakog metala treba redovito održavati. Naročito je potrebno svaka dva tjedna s kotača od lakog metala odstraniti sol za posipanje cesta i strugotine od kočenja. Nakon temeljitog pranja naplatke tretirajte zaštitnim sredstvom za kotače od lakog metala koje ne sadrži komponente s kiselinama. Svaka tri mjeseca na naplatke nanesite sloj tvrdog voska.

Zaštita podvozja.
Preporučujemo da zaštitni sloj donje strane vozila i voznog postroja provjeravate u određenim vremenskim razmacima - najbolje prije početka i krajem zime - te da ga po potrebi popravite.

Prostor motora.
Kompletni prostor motora prije i nakon perioda posipanja cesta temeljito očistite i zatim konzervirajte kako sol za posipanje cesta ne bi mogla razorno djelovati.

Škoda poslovnice raspolažu potrebnom opremom i sredstvima za čišćenje i konzerviranje koja su tvornički za to preporučena.

Vaša Škoda poslovnica rado će vas savjetovati kod održavanja vaše Škode!

Oštećenje plastike izvana

Postoji alternativa zamjeni oštećenih branika, zaštitnih letvica ili kućišta zrcala. Nova tehnika lijepljenja omogućuje zatvaranje rupa, pukotina ili ogrebotina.

Prednosti:

  1. Nije potrebna demontaža oštećenog plastičnog dijela
  2. Očuvanje vrijednosti vozila
  3. Ušteda vremena i troškova

Preduvjeti:

  1. Pukotina nije duža od 100 mm
  2. Oštećenje (npr. rupa) nije veće od 30 mm (u promjeru)

Oštećenje plastike iznutra

Ogrebotine, pukotine i rupe na armaturnoj ploči mogu se otkloniti u sklopu manjih popravaka.

Prednosti:

  1. Nije uvijek potrebna zamjena oštećenih dijelova
  2. Manji utrošak vremena - manji troškovi
  3. Očuvanje vrijednosti vozila

Preduvjet:

  1. Oštećenje (npr. rupa) nije veće od 15 mm (u promjeru)

Napomena:
Standard kvalitete novog dijela ne može se uvijek postići u punom opsegu.

Kontaktirajte svoj Škoda servis!

Nakon razgledavanja vaš Škoda servis rado će vam napraviti ponudu.