Povijest marke Škoda
1946. - 1955.
Nakon rata čehoslovačke gospodarske aktivnosti pogođene su procesom nacionalizacije. Područne tvornice u Kvasinyju i Vrchlabiju postaju dio društva. Počinje socijalističko doba koje u potpunosti mijenja smjer čehoslovačke automobilske industrije.
1946.
Tvornica automobila restrukturirana je pod novim nazivom AZNP (Automobilové závody národní podnik - 'Automobile Works National Enterprise'). Pokrenuta je proizvodnja modela Škoda 1101. Model je zbog svoje karoserije bio poznatiji pod nazivom 'Tudor'.
1948.
Škoda osvaja predsjednički kup tijekom 1000 km utrke Montevideo - Melo Montevideo.
1950.
Oklopljeno specijalno vozilo za vladu ('VOS') označava kraj proizvodnje luksuznih vozila srednje i male veličine u Mladoj Boleslavi na dugo vremena.
1952.
Škoda predstavlja limuzinu 1200. Jedna značajna inovacija je potpuno metalna karoserija koja zamjenjuje prijašnju kombinaciju drveta i metala. U Europi potpuno metalna karoserija postaje rasprostranjena tek krajem 1950-ih.
1955.
Na tržište izlazi Škoda 440 Spartak.